Dag 1

19 mei 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dag 1

Om 5 uur gaat de wekker. Marjo heeft niet goed geslapen, ik redelijk goed. Om 5.30 staat Inge voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Het is toch al aardig druk op de weg zo vroeg, maar geen files gelukkig. Rond 6.45 zijn we gearriveerd en kan het ritueel beginnen: Koffers zelf labelen en in het apparaat zetten dat het gewicht en de afmetingen controleert en als dat gelukt is het koffer verder transporteert. Daarna moet je handbagage en zelf door de scanner. Als laatste nog de automatische paspoortcontrole. Er komt bijna geen mens meer aan te pas. Een uur eerder dan gepland vertrekt het vliegtuig rond 9.50 uur. Ik vond het zelf prima vol te houden die 11 uur in het vliegtuig. Wat muziek luisteren, een filmpje kijken of een spelletje doen. Zelfs 2 warme maaltijden kregen we voorgeschoteld door zeer vriendelijk personeel. Marjo vond het moeilijker vol te houden. Bij aankomst in Los Angeles moesten we door diverse (geautomatiseerde) controles heen, met aan het einde nog een beveiliger waarbij je dezelfde controles nogmaals moest doen voor een stempel in je paspoort. Eenmaal buiten het vliegveld zijn we met een shuttlebus naar het Hilton hotel gebracht.

57393D7A-F936-43CE-BF18-708B6F8B302A

We zitten daar vlak bij het vliegveld 13 hoog. Niet zo’n bijzonder uitzicht op het vliegveld en grote wegen met weinig groen.

36A479FE-DAB6-42A0-96F7-69065A91889B

De temperatuur is rond de 20 graden met een stevig windje erbij. Na een uurtje gerust te hebben zijn we met de bus richting zee gegaan naar Marina del Rey en Venice Beach. Groot breed strand met een wilde zee. De boulevard was wel gezellig met allerlei kraampjes en muziek.

5082F14F-8C63-4F87-90A3-4B5D74894290

Nadat we wat gegeten hadden bij een Italiaan op zijn Amerikaans zijn we met Uber terug naar het Hilton gereden. Dat werkt erg goed dat Uber. Voor ik er erg in had stond de chauffeur al voor onze neus in de straat. Op onze kamer nog wat gedronken en op tijd gaan slapen.

1. Adriaan Van De Sande:
    19 mei 2019
    Alvast een goed begin!, geniet ervan😊