Dag 10 Naar Kalowna

7 juni 2022 - Kelowna, Canada

Het is droog vandaag maar nog wat grijzig.na het ontbijt rijden we rond 8.45 uur richting Kalowna.Google maps geeft aan dat er op de gangbare route wegwerkzaamheden zijn en neemt een alternatieve route die 297 km aangeeft. Als we onderweg zijn besluiten we toch de gangbare route te nemen. Die blijkt maar 240 km te zijn. Er zijn wel werkzaamheden maar het is niet druk en kunnen gewoon doorrijden.

DSC06106

We moeten flink klimmen en komen op hoogten waar nog sneeuw ligt. Jammer dat er zo weinig parkeerplaatsen zijn om rustig de omgeving te bekijken.

DSC06167

Na Merrit wordt het wat minder bergachtig en mooi groen.

DSC06158_1DSC06134

Prachtige weg ! Bij Kalowna wordt het behoorlijk druk. Blijkbaar is dat de grootste stad in die omgeving. We slingeren aan de westkant van het Okanagan meer naar camping Bear Creek.Weer een mooie groene camping met grote plaatsen onder de bomen aan het meer.

IMG_20220606_182000

Het is zonnig weer met ongeveer 20 graden. Bij de receptie konden ze ons weinig informatie verstrekken over de omgeving.daarom maar even de weg voor de camping omhoog gewandeld naar een waterval. Die hebben we niet gezien, maar wel mooi uitzicht over het Okanagan meer.

IMG_20220606_145702

Toen maar lekker wat gelezen bij de camper. De firepits worden door veel kampeerders gebruikt. Bijna iedereen heeft wel een paar pakken hout ingeslagen. Gelukkig staat de wind voor ons gunstig en hebben wij er geen last van.

1. Adriaan Van De Sande:
    7 juni 2022
    Mooie plaatjes van een prachtige omgeving.
  2. Ria v loon.:
    8 juni 2022
    Leuk zeg, dat is genieten..zo mooi.. fijn om te lezen dat het lekker weer is..dan is alles toch leuker.
    Geniet ervan...wij nog even dan zijn wij ook die richting op.