Dag 8

26 mei 2019 - Bluff, Utah, Verenigde Staten

Dag 8

Vanochtend vroeg opstaan om 5.30 uur want om 7.30 uur moeten we in Page zijn voor de excursie naar Antelope Canyon. Toen ik op mijn IPhone keek gaf die al 6.30 uur aan.  Paniek! We zitten hier net op de grens met Utah waar het een uur later is vandaar de twijfel. Dus maar snel naar Page gereden en gelukkig was het pas 6 uur i.p.v. 7 uur. Dus konden we nog ontbijten voor het vertrek. In pick-ups met banken in de laadbak en zeilen daar overheen werden we getransporteerd naar de Canyon. Wij waren een van de eerste bezoekers van die dag.

76B8721C-6DA4-488A-8698-B8C597F563F2

De gids gaf bij elke kamer aan hoe je het beste de foto’s daar kon maken en eventueel met een bepaald kleurenfilter.

E4A5DEDF-8B2F-4F14-A521-F955D6F41981

Ook maakte hij met de camera van de bezoekers foto’s op de beste manier zodat je mooie resultaten kreeg. Echt prachtig hoe daar met een bepaalde lichtinval van de zon weer een heel ander beeld van dezelfde situatie ontstaat. De gids liet ons een foto zien die daar was gemaakt en voor 5000000 dollar was verkocht.

D5FECF07-9676-4EE2-9AEC-ACEEDEB7BEC8

Bij terugkeer uit de Canyon stond het parkeerterrein al veel voller met pick-ups van de diverse bedrijven. De excursie was echt de moeite waard. Na een korte pauze in de camper rijden we naar Horseshoe Bend waar je tot 10 uur met de camper nog terecht kan.

F576B409-16F7-4B3D-94EF-C9E66CF229A0

Dat was ook weer de moeite waard! Ook hier weer veel Chinezen met hun selfiesticks, monddoekjes en parapluutjes. Het was ondertussen al aardig warm geworden en voor het eerst in deze vakantie hebben we toen maar de korte broek aangetrokken. Na alweer een tankbeurt voor de auto en wat proviand van de Walmart voor de komende dagen , namen we als lunch een pizza bij de Pizzahut. Het overschot nemen we mee voor nog een keer een lunch bij de camper. S’middags naar het bezoekerscentrum van de Glen Canyon dam. Deze zorgt voor de energie van ongeveer 6 miljoen mensen! Hierna nog een wandeling naar de  Hanging garden vlak bij de dam. Ook hier weer mooie plaatjes gemaakt van de omgeving. Daarna weer terug naar onze plek op de camping lekker uitrusten met een bier en een wijntje en nagenieten van het vele moois in de omgeving.

Morgen rijden we ongeveer 180 miles naar Monument Valley. Een gebied waar vroeger de indianen woonden.

1. Engeline:
    26 mei 2019
    Wat leuk om zo veel herkenbare foto ‘s te zien.