Dag 9

26 mei 2019 - Bluff, Utah, Verenigde Staten

Dag 9

Rond 7 uur staan we op en de zon schijnt volop! Een mooi begin. Vandaag gaan we naar Monument Valley een gebied waar vroeger de Navajo indianen woonden. Nu is het een park met bezoekerscentrum dat vooral door de indianen wordt beheerd. De eerste 50 km daar naartoe zijn nog niet zo bijzonder, maar daarna verschijnen de kleurige bergen weer in beeld.

ED6E7B77-2F83-4018-B503-E79E8945BF92DE53BBEA-D105-4BA5-BEAF-0240563F19B806DEFEE7-4C94-48AB-BD7E-BAF9A26515CF

De bergen lijken vaak op kathedralen en kerken. Marjo heeft het weer druk met fotograferen. Rond 12 uur (Utah tijd) zijn we gearriveerd bij het bezoekerscentrum dat nog niet in het park zelf ligt. Daar kunnen we volop foto’s maken van de rotsige bergen in allerlei vormen die ook allemaal een indiaanse naam hebben. Daarna rijden we door naar het park en doen we een wandeling door het gebied van ongeveer 6 km. De zogenaamde Wildcat trail.

Prachtig en heerlijk rustig om zo door dat gebied te wandelen met dat mooie uitzicht. Na de wandeling nog even in de winkel met cowboyhoeden indianentooien, messen en allerlei indiaanse sierraden geneusd en Naar camping Coral Sandd in Bluff gereden 50 km verder.

Daar ook nog even met de Amerikaanse buren uit Phoenix een praatje gemaakt. Hij noemde Trump een Criminal. Zij vonden ook dat Nederland goed bezig was met alternatieve energie zoals windmolens.

Weer een leuke dag.