Dag 27

13 juni 2019 - San Bernardino County, Verenigde Staten

Dag 27

Vandaag vertrekken we rond 8 uur naar richting Pismo Beach waar de volgende Koa camping is gereserveerd. We komen eerst weer langs de enorme groentevelden waar weer wordt gesproeid geplukt of gezaaid. Na Monterey wordt de weg bochtiger en rijden we meer langs de kust. We zien de mist vanuit zee tegen de bergen opstijgen. De eerste 10 Mile hebben we nog redelijk zicht en kunnen nog foto’s maken, maar daarna kun je vanaf boven de zee beneden niet meer zien. Dat is zeer jammer. Wat een van de mooiste routes had moeten worden is nu een wazig boel geworden. Dit hadden we niet verwacht ! Gisteren was het US Open de spelbreker en vandaag het weer. Bij San Simeon hebben we nog wel de zeeolifanten op het strand zien luieren. Omdat we niet veel gestopt hebben voor de plaatjes hadden we nog tijd om naar Hearst Castle te gaan ook in de buurt van San Simeon. Het complex ligt boven op de hoogste top van het landgoed van de familie Hearst. William Randolph Hearst een kranten- en media magnaat heeft het laten bouwen vanaf 1917 tot 1928. Je kunt er alleen met een bus komen vanaf het bezoekerscentrum. Prachtig om te zien en ook het uitzicht vanaf het complex, al was het naar zee nog steeds wel mistig helaas. Na deze excursie en film weer verder doorgereden naar de camping bij Pismo Beach. Een kleinere camping met zwembad waar we hopelijk morgen even kunnen relaxen.