Dag 8 camper ophalen

5 juni 2022 - Langley Township, Canada

Vandaag al om 7 uur opgestaan om te gaan ontbijten en op tijd vanaf de boot af te kunnen.

IMG_20220604_065002IMG_20220604_075124

Het is bewolkt, een beetje regenachtig en een graad of 16 C. De veiligheid controles zijn we zo door ,zelfs geen detectie poortjes en we hebben niet eens ons paspoort laten zien. We moesten alleen een formulier invullen om te melden of we iets aan te geven hadden. Dat schoot dus lekker op. We hebben Uber besteld voor 9.20 uur om bij Four Seasons in Abbotsford de camper op te halen ongeveer 80 km oostwaarts. Uber is mooi op tijd en rond 10.20 uur zijn wij dan ook op onze bestemming. Onze camper moest nog even nagekeken worden, maar na een half uurtje kregen we uitleg en konden we onze koffers uitpakken in de kastjes. Het rijden was toch weer even wennen met zo'n bakbeest dat niet erg stabiel op de weg ligt. Als eerste naar de Wallmart om een voorraad levensmiddelen aan te schaffen en twee mountainbike's. Parkeren met dat bakbeest ging niet op de parkeerplaats en daarom hebben wij in de buurt bij een staalbedrijf met een grote parkeerplaats de camper maar geparkeerd. Achteraf hadden we gewoon in de parkeergarage kunnen staan want die was hoog genoeg en voldoende ruimte ook voor de camper. Afrekenen wilde ook al niet lukken met de pinpas en creditcard van Marjo. Bij de klantenservice uiteindelijk door het opsplitsen van het totaalbedrag in porties van 100 dollar ging het gelukkig wel goed. Mijn creditcard had ik toen niet op zak. Toen we terug gingen om de fietsen te halen en af te rekenen kon ik met mijn creditcard gewoon in 1 keer het bedrag betalen. Het monteren van de fietsen op de fietsendrager ging ook al niet vlotjes want de ruimte onder de stang was te smal om de fietsen over de dragers van het fietsenrek te krijgen.

IMG_20220604_162001

Maar met wat inventiviteit is het toch gelukt en konden we pas rond 16.30 uur op weg naar de eerste camping: Eagle Wind vlakbij Abbotsford. Niets bijzonders maar wel lekker dichtbij en een vriendelijke ontvangst.

IMG_20220604_171123

Marjo was moe en ging even liggen ik ben toen naar het stadje in de buurt gefietst om bier te halen in de liquid store want dat hebben ze dan weer niet in de Wallmart helaas. Meteen even de omgeving verkend, maar niet bijzonder. Een landelijk stadje Aldergrove met daaromheen grote houten huizen met o.a. kwekerijen. Wel veel eettentjes daar. In de avond is het een beetje gaan regenen, maar de temperatuur is rond de 18 graden. Voor het eerst weer een kaartje gelegd zoals we dat gewend zijn op vakantie.

1. Jan en Marij:
    5 juni 2022
    Wij zijn benieuwd wat jullie de komende dagen gaan beleven als je met je camper op jezelf aangewezen bent. Zelfs wij hebben genoten van de adembenemende natuurfoto’s. Dan realiseer je dat de aarde ons veel te bieden heeft waar we heel zorgvuldig mee om moeten gaan.
    Wij blijven jullie volgen de komende dagen.

Met onze Waalwijkse vakantie groeten,
    J&M
  2. Gerard en Mariëtte:
    5 juni 2022
    Een nieuwe uitdaging. Met in de pocket een hele mooie cruise gaat zeker lukken. Veel succes