Dag 9 camping Coquihalla

6 juni 2022 - Hope, Canada

Na 1 nacht vertrekken we vandaag rustig verder naar een camping in Hope.Het heeft vannacht geregend maar vanaf 7 uur is het droog maar grijs weer. Omdat het toch niet zo ver was hebben we eerst nog Harrison Hot Spings aangedaan via een mooie toeristische route.

IMG-20220605-WA0003IMG-20220605-WA0007

Dat was achteraf gezien niet zo'n goed idee. Er waren genoeg parkeerplaatsen aan de rand van het meer, maar eigenlijk niet bedoeld voor campers.

IMG_20220605_120739

Wij hadden gewoon betaald maar toen wij na een wandeling bij de camper terug kwamen zag ik de boa nog net staan. De bon zat net onder de ruitenwisser. 50 dollar helaas als je binnen 7 dagen betaald anders 100 dollar. Dus maar snel betaald via de aangegeven website op de bon. Toen we verder reden naar Hope begon het flink te regenen niet handig om foto's te maken onderweg er waren mooie vergezichten met bergen bedekt met sneeuw.

IMG-20220605-WA0008

Hope is mooi gelegen tussen de Fraser rivier aan de ene en bergen aan de andere kant. Mooi groen allemaal.

IMG_20220605_195343_1

Camping Coquihalla ligt mooi tussen grote bomen in het bos waar we een mooie ruime plaats hebben met firepit! De jonge gast bij de receptie vertelde heel enthousiast over de omgeving en wat we allemaal moesten gaan zien.

IMG_20220605_190903

Wij hebben zijn raad maar opgevolgd en zijn naar het Kawkawa meer gefietst en een route langs de Coquihalla rivier.

IMG_20220605_160255IMG_20220605_151636_1

IMG-20220605-WA0006

IMG_20220605_161935IMG_20220605_161735

Dat was eigenlijk een wandelpad maar met onze nieuwe mountainbike's prima te fietsen. Het was een beetje regenachtig en modderig en zonder spatborden zit je van achteren ook onder de modder. Dat merkten we pas toen we weer terug waren. Het was even lekker om op die manier de omgeving te verkennen. S'avonds voor de eerste keer deze vakantie ons eigen potje gekookt. Dat beviel ook weer prima. Na een wandeling over de mooie grote camping en een potje kaarten ons bed maar weer opgezocht.

1. Engeline:
    Mooie groene omgeving.
  2. Paul en Maria:
    6 juni 2022
    Het begint bijna een ‘gewone vakantie’ te worden, je eigen potje koken, bier drinken, kaarten,… maar daarnaast veel unieke bezienswaardigheden en belevenissen, mooi, mooi!
  3. Gerard en Mariëtte:
    6 juni 2022
    Na een mooie en verzorgde cruise komt het nu op zelf sturen aan.
    Wij herkennen de plaats Hope.
    Je kunt naar Kamplooks of Creston dat laatste hebben wij gekozen langs de USA grens.
    Veel goed weer en geniet
  4. Ria v loon.:
    6 juni 2022
    Denk je wel aan je berenspray en je belletje, niet vergeten heb je nodig hoor...
    Geniet van al het mooie wat je nog te zien krijgt.
    Gr Ria en Victor.