Dag 2

19 mei 2019 - Idyllwild-Pine Cove, Verenigde Staten

Dag 2

Goed geslapen en rond 9 uur opgestaan. In het hotel een continentaal ontbijt genomen. Rond 10.30 via Uber weer een taxi besteld om ons naar Cruise America te brengen om de camper op te halen. Eigenlijk zijn wij pas om 13 uur ingepland maar omdat we toch nog meer dan 200 km moeten rijden voor onze eerste bestemming: Idyllwild Campground in de buurt van Palm Springs, proberen we gewoon om eerder geholpen te worden. Ze werken daar gelukkig goed mee om ons op weg te helpen. We krijgen een bijna nieuwe camper (wat een bakbeest)

C4515F48-0C48-40A7-8B7F-77E1711D93F2

mee met 1900 Miles op de teller.

8613FAF9-2F59-4A1A-B34D-26F6722644D5

Eerst nog even langs de Walmart om ons te voorzien van een voorraad levensmiddelen. Het scannen en afrekenen van je boodschappen moet je zelf doen. Alcohol moet weer bij een andere balie afgerekend worden (je moet het maar weten), maar we worden vriendelijk geholpen! Nu weer verder op de drukke weg om Los Angeles uit te komen. Ondanks de routemiep toch af en toe een verkeerde afslag genomen. Op een gegeven moment zaten we op een expres lane om sneller langs de files te komen. Het bleef drukker dan verwacht ook toen we van de snelweg af waren. Vanaf daar werd de omgeving ook wel mooier en groener. Mooi Uitzicht  op de bergen. De laatste 50 kilometer ging bergop tussen de ranches door met hier en daar een houten eet- en drinkgelegenheid met Amerikaanse vlag natuurlijk. Jammergenoeg nog een heel stuk met verbrande bomen waar vorig jaar een brand heeft gewoed. Rond 19 uur bereiken we de camping. We kunnen gelukkig nog voor het donker ons plekje inrichten want om 20 uur is het hier al donker.

8BA969CB-2BEF-4A00-8E11-A9AF6C17D571

We gaan eten in het dorpje Idyllwild in een kleine bar cafetaria waar het op dat moment karaoke avond was. Heel gezellig met veel country muziek en de gasten als zangers natuurlijk.

63BA3C6E-FA87-4CCC-B3D1-7F8ADAD45EC3

Echt Amerikaans zoals je dat uit films kent. Jong en oud zong een liedje mee. Het eten was ook prima met grote glazen fris en bier!

D218937F-5472-4A2C-9D9F-ACD1574E18F4

Een leuke afsluiting van een spannende dag!