Dag 1

28 mei 2022 - Vancouver, Canada

Vrijdag 27 mei

Voor de zekerheid al om 8.30 uur vertrokken naar Schiphol. Onze Erwin en Fos hebben ons na een rustige rit zonder files bij de vertrekhal afgezet. Gelukkig niet lang in de rij hoeven staan voor de controles en het afleveren van onze bagage. Binnen een uur was alles geregeld. Daarna wachten tot we konden instappen om 14.45 uur. Vliegtuig vertrok mooi op tijd om 15.15. Onderweg nog een paar foto's gemaakt boven Groenland.

GroenlandPrachtig!

We zaten in het vliegtuig naast een vrouw die alleen reist en morgen ook met de cruise boot naar Alaska vaart. Nog een tijdje leuk mee gekletst. Na 9,50 uur vliegen zijn we rond 15.40 in Vancouver geland. De controles in Vancouver vielen gelukkig mee. Een stuk minder streng dan in Amerika! Vanaf het vliegveld zijn we met de Skytrain naar het Waterfront station gereden vlakbij de haven en vandaar te voet naar het Sandman hotel gegaan. Het is prima weer hier ,18 graden met zon en lichte bewolking. Straks nog even een gezellig cafeetje opzoeken voor een hapje en een drankje. We hebben zoveel eten gehad in het vliegtuig dat we eigenlijk maar weinig trek hebben.

Vancouver

S'avonds nog even bij the Ventura room een cocktail gedronken op onze eerste vakantiedag.

Venturaroom

1. Adriaan Van De Sande:
    28 mei 2022
    De kop is eraf😊. Genieten lijkt me. Indrukwekkend boven Groenland.
    Groeten ook van Lenie
  2. Leny van loon:
    29 mei 2022
    fijn dat het zo goed is gegaan en er geen lange wachttijd was op Schiphol. Groetjes Antoon Leny
  3. Kees en Janny:
    30 mei 2022
    Goed begonnen zo te zien. Wij vonden het ook heel bijzonder om Groenland zo uit de lucht te kunnen zien.
  4. Ria v loon.:
    31 mei 2022
    Ha ha ik begin vanaf 4 naar nu het begin.
    Leuk om te lezen en foto's te zien.