Dag 13 Naar Golden

10 juni 2022 - Nicholson, Canada

Als we opstaan rond 8 uur is het droog en begint de zon er door te komen. We vertrekken vandaag naar onze volgende bestemming: Golden. We komen dan door het Nationaal Park Glacier.

DSC06471DSC06527DSC06473DSC06465

We rijden via de Trans Canada HWY 1, de enige weg om van Revelstoke naar Golden te rijden. Het is weer lekker rustig op de weg en gaan weer de hoogte in waar de sneeuw nog langs de weg ligt. Evenals de afgelopen dagen zien we ook nu weer af en toe fietskampeerders zwoegen. Hier rijden die gewoon langs de autoweg. Er zijn veel stopplaatsen afgesloten vanwege omgevallen bomen door sneeuw en een keverplaag die de bomen kapot maakt.

IMG_20220609_112508

Bij het bezoekerscentrum van NP Glacier halen we onze passen voor de nationale parken. We rijden verder en komen zo bij de Bear Creek waterval die wel geopend is.

DSC06503

Het is al een aardig beginnetje, maar wij verwachten nog grotere te zien deze vakantie. Daarna verder naar Golden naar camping The Ranch waar we 3 nachten blijven.

IMG_20220609_194110

De camping Ling 8 kilometer vanaf het centrum in een laag gelegen groen gebied tussen de bergen.

DSC06538IMG_20220609_164233

De vrouw bij de receptie vertelde dat er een beer gesignaleerd was op de camping met twee puppies. Gelukkig hebben we nu een bel๐Ÿ˜…๐Ÿป De plaatsen liggen om een groot weiland verscholen tussen de hoge bomen. Weer ruimte genoeg hier.

Fotoโ€™s

1. Engeline:
    10 juni 2022
    Prachtig landschap en een mooie waterval.
  2. Joris:
    10 juni 2022
    Ziet er weer mooi uit allemaal pap & mam. Logisch dat die beer naar de camping komt met haar kleintjes ๐Ÿป๐Ÿ˜ƒ. Ze moeten ook ergens slapen natuurlijk ๐Ÿ˜‰.
    Veel plezier nog en geniet ervan ๐Ÿ”๏ธโ›ฐ๏ธ๐ŸŒ„๐Ÿž๏ธ๐Ÿ•๏ธ.
  3. Toos de Ronde:
    10 juni 2022
    Wat leuk een berenbel zo leer je nog eens iets, wat een mooie avontuurlijke reis al is het maar om je camper ergens te parkeren, groeten en nog een fijne vacantie.