Dag 28 Naar Whistler

25 juni 2022 - Whistler, Canada

De zon schijnt als we rond 7.30 uur opstaan. Een mooi begin in ieder geval. We vertrekken na het ontbijt rond 8.30 uur naar Whistler 325 km rijden. Het is een mooie afwisselende weg met ranches water bergen en bomen.

DSC08053DSC08060IMG_20220624_115221DSC08040

Het is wel heel intensief rijden. Veel bochtenwerk en bergie op en bergie af. Dan zitten er nog vrachtwagens achter je aan die liever sneller gaan.

IMG_20220624_111656

Als ik kan laat ik ze wel passeren. Het is ook vaak te mooi om zomaar snel door te rijden. Toch nog een hert en een gier gezien onderweg. Vooral door de zon ☀️ wordt alles nog mooier. Rond 14.30 arriveren we op camping Riverside in Whistler ongeveer 3 km vanaf het centrum. Het zijn vrij kleine plaatsen maar wel mooi aangelegd met veel groen er tussen.

IMG_20220624_200135

Ook goeie WiFi hier en 4G bereik. We fietsen naar het Visit Center voor informatie over de kabelbaan naar de twee bergen: Mount Whistler en Mount Blackcomb. Dan nog even boodschappen doen en dan een terrasje pikken. Het is een heel gezellig stadje met in het centrum leuke terrasjes.

IMG_20220624_175137_1IMG_20220624_175127

Lijkt wel een beetje op een Frans berg stadje. Je ziet er ook heel veel mountainbikers. Het is de hele avond nog lekker weer om buiten te zitten zonder kampvuur. De eerste avond dat dat kan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria v loon.:
    25 juni 2022
    Hoi, we reizen weer met jullie mee, Whistler is echt een mooi skigebied zo prachtig ook, maar Marjo en Peter een mooi gebied om er een paar dagen te vertoeven.
    Geniet er nog lekker van.
    De groetjes van ons.