Dag 3

30 mei 2022

Cruise dag 2
Na een lange nacht slapen zijn we rustig opgestaan en rond 9 uur gaan ontbijten. Wij waren een van de laatste er kwamen al weer mensen terug. Vanwege corona was het geen buffet, maar kon je vanaf de menukaart gerechten bestellen. Vandaag zijn we de hele dag op de boot op weg naar Juneau. Deze cruise heet 'the inside passage' . Op bijgaande foto kun je zien welke plaatsen we allemaal aandoen op deze cruise.

IMG_20220529_153244We hebben al 2 excursies geboekt , er werd vandaag ook nog uitleg gegeven over alle excursies die je kunt doen in Alaska.  In de loop van de dag ging de zon schijnen , maar door een flinke wind was het toch best fris buiten. IMG_20220529_144447IMG_20220529_144518Rond 17 uur werden er walvissen gespot. Wij hebben die helaas niet gezien. Ik zag alleen nog ver weg het uitblazen van water door een walvis. Veel mensen stonden buiten met camera's en verrekijkers paraat om meer walvissen 🐳 te spotten. Ook Marjo was er bij.IMG_20220529_165751Af en toe was er ver weg nog wel iets te zien, maar meer dan opspuitend water hebben we niet meer gezien. Na het eten in de Lido market is Marjo met de vrouw die we al kenden vanuit het vliegtuig naar dek 12 gegaan om foto's te maken. DSC04908Ik ben gaan kijken en luisteren naar de B.B.King's blues band. Goeie band! IMG_20220529_204159De avond hebben we afgesloten met een borrel in de bar in het voorschip op dek 12. We komen nu in een andere tijdzone dus de klok moest 1 uur terug gezet worden.

1. Kees en Janny:
    31 mei 2022
    Gave foto's. Gelukkig is het helder weer en die walvissen zullen vast nog eens langs komen.

Groetjes