Dag 12 Mount Revelstoke

9 juni 2022 - Revelstoke, Canada

Vnnacht heeft het wat geregend maar wanneer wij opstaan rond 8 uur is het droog en zonnig. We rijden naar Mount Revelstoke vandaag.

DSC06246DSC06226DSC06250

De eerste 60 km slingeren we nog langs het Okanagan lake met mooie uitzichten over het meer. Helaas waren er hier en daar ook nog grote stukken bos verbrand. Toen we eindelijk het meer voorbij waren, kwamen we op de autoweg 97A waar je 100 km per uur mag rijden.

DSC06274DSC06259DSC06250

Met deze camper is 80 km per uur echter snel genoeg. Het is niet druk op de weg het is relaxed rijden zo met nog een stop tussen door om de benen te strekken. Rond 13 uur komen we op campground Snowforest aan. Deze camping ligt in het Nationaal Park Mount Revelstoke.

IMG_20220608_134034

Het is nog steeds zonnig warm weer al komen er wel wat donkere wolken aandrijven. Na de lunch gaan we de Meadows in the sky Parkway route rijden die nog maar voor de helft geopend is vanwege de sneeuw.

DSC06371IMG_20220608_151236_1

Nadat we 2 uitzichtpunten hadden bezocht en bewonderd begon het behoorlijk te regenen, maar na 20 minuutjes klaarde het alweer op en hadden we weer beter uitzicht op Revelstoke en omgeving. Hierna zijn we terug gereden naar Revelstoke om een berenbel te kopen bij het Visit Center.

IMG_20220608_210050

Ria we hebben eindelijk een berenbel! De medewerkster daar was ontzettend vriendelijk en haalde allerlei kaarten te voorschijn voor onze reis naar Golden en andere plaatsen in Britisch Columbia. Revelstoke is niet zo'n bijzonder stadje om te zien.

IMG_20220608_175953

Toen we op de camping terug kwamen waren de (grote) plaatsen bijna allemaal bezet en werd er al weer volop gestookt en gebarbequed.

IMG_20220608_193315

De zon schijnt nog lekker op deze avond.

1. Annelies:
    9 juni 2022
    Wat een prachtige natuur, dik genieten voor jullie en wij genieten mee!
  2. Adriaan Van De Sande:
    9 juni 2022
    Mooie berenbel maar hoe krijg je die in godsnaam om die beer heen?
    Wat een uitgestrekte natuur. Genieten.