Dag 4

31 mei 2022 - Juneau, Alaska, Verenigde Staten

Maandag 30 mei

Vandaag vroeg opgestaan want wij gaan om 8.40 uur verzamelen voor de excursie naar Juneau. Voor die tijd nog ontbijten in de Lido market. Ook nog een paar broodjes meegenomen voor onderweg. Het is prachtig weer ; onbewolkt en met het vooruitzicht op 20 graden Celsius. Tot aan de start van de excursie nog walvissen gespot vanaf het cruiseschip.

DSC04939

Ongeveer een kilometer uit de kust van het fjord ging de Koningsdam voor anker om de excursie boot te kunnen koppelen waarmee wij naar de Tracy Arm Inlet (fjord) in gaan varen. Na het overstappen voer de Koningsdam  rechtstreeks door naar Juneau. Wij varen met de kleine boot tussen de groene besneeuwde bergen door met veel ijsbergen in het water.

IMG_20220530_110359_1DSC04972

tot ieders verrassing was er een beer 🐻 te zien aan de waterkant. Maar de grootste attractie van vandaag was toch wel de sawyer gletsjer.

IMG_20220530_112720

Het laatste gedeelte daar heen moest voorzichtig tussen de ijsbergen en afgebroken stukken ijs gevaren worden.

DSC05118IMG_20220530_111846

Adembenemend zo mooi vooral door die zon ☀️. Ook lagen er op diverse stukken ijs groepjes zeehonden te zonnebaden.

DSC05240

Op de terugweg naar Juneau hebben we ook nog zeeleeuwen arenden en walvissen gezien. Na aankomst in Juneau zijn we nog het stadje in geweest.

IMG_20220530_165052IMG_20220530_171253_1

Niet zo heel bijzonder maar wel een typisch Amerikaans toeristisch stadje. Bij terugkomst op de boot nog even uitgerust op het zonnedek bij het zwembad. Wie had dat voor mogelijk gehouden in Alaska 23 graden en een strak blauwe lucht!

1. Toos de Ronde:
    31 mei 2022
    Wat leuk om te zien allemaal dat is nog eens een vakantie, groet Toos
  2. Ria v loon.:
    31 mei 2022
    Leuk hoor dat we mogen mee genieten, prachtige foto's.
    Ga lekker zeker verder genieten.
  3. Kees en Janny:
    31 mei 2022
    Schitterend, wat een feest..... die natuur en dat wildlife. Het blijft indrukwekkend om die bijzondere dieren in hun eigen omgeving te zien.
    Leuk om mee te mogen kijken.
  4. Annelies:
    1 juni 2022
    Wat een prachtige natuur heel bijzonder om dit mee te maken! En wij genieten mee. :-)
  5. Antoinette:
    1 juni 2022
    Prachtige foto's!
    En heel bijzonder om jullie zo te kunnen volgen!
    Heerlijk genieten!