De voorbereidingen

21 mei 2022 - Haaren, Nederland

Eindelijk na 2 jaar uitstel is het er dan toch van gekomen.
27 mei vertrekken we naar Vancouver voor een cruise naar Alaska en daarna een
campertocht door noordwest Canada.
In de afgelopen periode veel bezig geweest met het plannen van de camperroute en het reserveren van de campings.
Ook nog een heel gedoe met het invullen van Esta , Eta en Covid formulieren. Voor de cruise moet je op Covid getest zijn want Alaska hoort bij Amerika.
Voor Canada moet je volledig gevaccineerd zijn. Woensdag 25 mei worden we getest en kunnen we het inchecken afronden hopelijk.
Marjo maakte het nog even spannend omdat ze
behoorlijk ziek was en geen energie had om iets te kunnen doen.
Gelukkig is het nu alweer een stuk beter en zijn we onze spullen aan het klaarmaken voor de reis.

Woensdag 25 mei

Om 8.45 uur in Tilburg een Corona test gedaan voor de cruise. Gelukkig was de test voor ons beiden negatief en konden we de hele check-in procedure van de Hal (Holland Amerika Line) doorlopen. Toch wel ongeveer drie kwartier mee bezig geweest voordat alles tot tevredenheid was ingevuld. Voor Canada moet je weer gebruik maken van de ArriveCan app. Hierin moet je het vaccinatie bewijs uploaden en weer de hele riedel invullen totdat je uiteindelijk een resultaat krijgt met QR code die op de luchthaven gescand kan worden. Ook kregen we van KLM nog een email om onze gezondheidsverklaring in te vullen en het vaccinatie bewijs en de uitkomst van de ArriveCan app te uploaden. Uiteindelijk kregen we aan het einde van de middag de melding dat het allemaal in orde was.

Morgen moeten we ook nog inchecken via de KLM app.

Donderdag 26 mei

rond 9.30 uur inchecken bij KLM. Dat was zo gepiept gelukkig. Ook nog van de Hal een definitieve bevestiging gehad van de cruise. Morgenvroeg brengt onze Erwin ons naar Schiphol en kan de reis beginnen als we tenminste door de drukte op Schiphol op tijd in het vliegtuig kunnen.

1. Annelies:
    21 mei 2022
    Bijna alles op de rit! Succes mer de verdere voorbereidingen en een hele fijne vakantie gewenst.
  2. Adriaan Van De Sande:
    21 mei 2022
    Leuk Peter en Marjo dat het er toch van gaat komen. Het zal zeker veel voorbereiding vragen. Hopelijk knap jij weer snel helemaal op Marjo. Succes met de laatste to do’s en we blijven jullie graag volgen.
    Hartelijke groeten. Lenie en Adriaan
  3. Engeline:
    22 mei 2022
    Fijn vooruitzicht. Nu kan de uitgestelde reis eindelijk beginnen. Succes met de voorbereidingen.
    Bert en Engeline.
  4. Cees Tak:
    Veel plezier samen !
  5. Gerard en Mariëtte:
    26 mei 2022
    Na een lange aanloop is het eindelijk zover. Op Schiphol nog een poosje in de rij staan en dan vliegen naar deze mooie belevenis.
    Fijne/veilige reis en geniet ervan.
  6. Paul en Maria:
    26 mei 2022
    Na lang wachten toch nog ‘nippertjeswerk’. Jullie zullen van ons geen last hebben op Schiphol. ‘Alaska’ roept bij mij koude associaties op; we zijn benieuwd hoe het daar echt is. Een hele goede vakantie samen.
  7. Kees en Janny:
    27 mei 2022
    Herkenbaar al die digitale rompslomp en de spanning in afwachting van een negatieve Covidtest. Uit ervaring sprekend; het is snel vergeten als de reis begonnen is. Fijn dat Marjo voldoende opgeknapt is. Geniet van de reis. Groetjes uit Sin City.