Dag 11

28 mei 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dag 11

Vandaag rond 7 uur opgestaan, het is geen lekker weer. Het regent een beetje. We vertrekken om 7,45 uur naar Moab Arches nationaal park. Als we net Cortez uitgereden zijn tijden we door een groen landschap met koeien, paarden en boerderijen. Het heeft veel weg van een heuvelachtig Nederland. We rijden van Colorado naar Utah. Zodra we goed en wel in Utah zijn wordt het landschap weer bergachtig. Hoe dichter we bij Moab komen hoe hoger de roodbruine bergen weer worden. Het is daar ook best wel druk met Campers en grote trailercampers. Rond 10.30 uur staan we in de file voor de ingang van het park. Maar het schiet best goed op, het weer is goed en het uitzicht is weer geweldig. Eenmaal in het park kun je nog 18 mijlen rijden met veel uitzichtpunten om de steeds weer andere vormen van de Arches te bewonderen. Wij doen op het einde nog een trail van 3 mijlen naar de delicate Arche bij Wolfe ranche. Iedereen wil natuurlijk op de foto bij dat bekende natuurwonder. Halverwege de tocht begon het te onweren en te regenen, maar het hield gelukkig weer snel op. Na de wandeling weer  onze camper opgezocht en naar de camping gereden. Deze keer een luxe resort met zwembad erbij en mooi uitzicht op de natuur! We hebben nu ook Nederlandse buren met zo’n zelfde camper als wij hebben. Een jong stel met een klein kind van ongeveer 2 jaar. Nog even leuk mee gekletst.