Dag 12

29 mei 2019 - Cannonville, Utah, Verenigde Staten

Dag 12

Vandaag om 6.30 uur opgestaan want we moeten 260 Miles rijden. Het regent een beetje en het is frisjes. We rijden om 7.15 weg na een stevig ontbijt. We rijden op de Highway 191 heel relaxed want het waait niet en het wegdek is lekker vlak. Ook als we de Highway 70 East opgaan wordt het alleen maar beter met dubbele rijbanen. Nu kan ik weer 65 mph rijden. Na een tankstop voor benzine en propaan in Greenriver rijden we door een redelijk vlak en geel landschap en denken we dat dat voorlopig zo blijft. Maar niets is minder waar, het wordt weer bergachtig met behoorlijke klimmetjes waar zelfs de vrachtwagens met moeite boven komen. Er zijn regelmatig Viewpoints waar we ook gebruik van maken. Bij die Viewpoints staan beschrijvingen van de omgeving en namen van personen die daar om diverse redenen bekend waren zoals bijvoorbeeld de bandiet Butch Cassidy. Prachtig gebied. Toen we vanaf de 70 de Hyway 89 opreden werd het landschap weer heel groen met veel bomen en begroeide bergen. Hierna kwam een stuk vlakker gebied met grote boerderijen en weilanden en kleine stadjes die er wel gezellig uitzagen. Weer een groot verschil met de omgeving bij Red Canyon met grillige roodbruine bergen waar we doorheen rijden op weg naar de Koa Brice Valley camping in Cannonville. Geweldig mooi! Ook de camping ligt tussen de bergen. Mooi uitzicht dus.