Dag 13

30 mei 2019 - BRYCE, Verenigde Staten

Dag 13

Om 7.30 uur opgestaan. Het was een koude nacht! Nog maar even de kachel aangezet. Rond 8.30 vertrekken we naar Brice National Park dat ongeveer 12 Miles van de camping ligt. Het is nog niet druk en er ligt nog behoorlijk wat sneeuw tussen de bomen en de bergen. Het is droog en bewolkt met af en toe een zon die er door wil komen. Prima weer!

A1A46069-4E3D-4A86-9D00-73DAB1DC3247

Vanaf de entree tot het laatste punt is ongeveer 18 Miles. In het begin lijkt het nog niet zoveel anders dan een groot dennenbos in de bergen met diverse stukken bos waar alleen nog maar verbrandde bomen staan. Maar zodra we de eerste Viewpoints aandoen krijgen we toch heel iets anders te zien. Veel roodbruin gekleurde bergen die door de erosie zo’n mooie vormen hebben gekregen. Het lijken wel beelden. Men noemt het hier Hoodoos.

21EFBBCD-E528-44E0-9A63-2758EE167B25

Bij Viewpoint de ‘Bridge’ komt een joviale oudere Amerikaan uit Dallas naar ons toe die achter ons had gereden en vond dat we wel erg langzaam gingen. Meteen handen schudden en een praatje maken waar we vandaan komen.

0FFA2B6D-F03D-4597-BD7C-3D56FC56AF1A

Hij maakte ook nog foto’s van ons met z’n tweeën en wij van hem en zijn maat. Op het eindpunt lag nog het meeste sneeuw en hebben daar wat rondgewandeld en genoten van het uitzicht. Ook daar sprak een Amerikaan met zijn vrouw ons aan toen we aan de koffie zaten bij de camper en vroeg of we ook hamburgers verkochten. Leuk!

Het weer werd ook steeds beter. Ook de Viewpoints verraste ons telkens weer.

8BC11688-59E6-4095-8EA0-1C93429272D6

Vooral het amphi theater bij het viewpoint Inspiration

9FE520DB-C1DE-4500-A46A-8CC64FF46C1A

. Als laatste hebben we bij viewpoit Sunrise nog een wandeling gemaakt tussen de Hoodoos door naar Queens Garden. De Hoodoo heeft wel iets weg van een koningin.

1390BA47-351D-4A3A-8393-1FF1836CE5EF

De wandeling terug ging bergop maar het was gelukkig maar 1 Mile. Weer een record geboekt met het aantal foto’s dat er vandaag gemaakt is. Rond 17 uur terug naar camping Ruby’s Inn die 2 Miles voor het park ligt. Echt een schitterende grote camping tussen het groen. Twee kleine eekhoorntjes ( Knabbel en Babbel) vonden de pinda’s van ons ook wel lekker. Ze kwamen best dichtbij om ze te pakken en op te smikkelen. Grappig om naar te kijken.

B35869B9-02CD-4266-AAFB-26C6AB49C649

Het was nog lekker om nog even buiten in de zon te kunnen zitten. Het koelt s’avonds best snel af, maar de Amerikanen blijven bij hun kampvuur en BBQ buiten zitten desnoods met een deken over zich heen.

1. Annelies:
    30 mei 2019
    Prachtige foto's! Jullie zijn een hele mooie reis aan het maken, en wij genieten mee...:-)
  2. Ed van de Walle:
    Hoi Peter & Marjo,
    Ik heb vandaag jullie blog gelezen vanaf dag 1: wat een travel zijn jullie aan het maken, geweldig! Mooie foto's hebben jullie gemaakt, wij (Véronique en ik hebben er van genoten! (liggend op bed in ons hotel in Rhodes-Griekenland). We wensen jullie een geweldige voortzetting van jullie expeditie en wensen jullie ook veel goed weer toe; nog een fijne voortzetting van de reis!
    Beste groet van ons.
  3. Adriaan Van De Sande:
    30 mei 2019
    Hoi Peter en Marjo. Mooie reis maken jullie weer!! Geniet ervan!
    Leuk om te lezen en de foto’s en filmpjes te zien.
    Groetjes Lenie en Adriaan