Dag 16

3 juni 2019 - Olancha, California, Verenigde Staten

Dag 16

Las Vegas!

Vandaag gaan we naar Las Vegas. We zijn benieuwd hoe het is daar. De eerste 50 km is nog redelijk groen bergachtig gebied. Daarna wordt de weg steeds rechter door de woestijnvlakte. Wel een fijne tweebaans weg. Na ongeveer 150 km doemt de stad op uit de woestijn. Dan is het toch nog wel 20 Miles naar de camping die in het oostelijke deel van de stad ligt in Sam’s Town. Een prima Koa camping met zwembad. Het is rond de 30 graden en tot 14 uur gaan we nog lekker even bij het zwembad in de schaduw uitrusten om daarna met de gratis shuttlebus vanaf de camping naar de Harrah’s te gaan op de Strip! Dat gaat prima.

BDEFEFF1-B4BC-4DBB-A013-CF9FC93E654B

Het is echt een kermis waar je in terecht komt. Het ene hotel nog groter dan het andere met enorm veel gokautomaten en speeltafels, overal waar je kijkt! Omdat we s’avonds een voorstelling hebben in het Saxe theater moeten we daar eerst de kaartjes nog afhalen met een voucher. Dat viel nog niet mee om het te vinden ook al was de route via Maps te volgen. Het theater ligt in een overdekt centrum met Casino’s en winkels helemaal achterin het complex dat helemaal rond loopt. Je waant je in een echte straat met wolken boven je. Je moet echt even kijken is dit nu echt? Na een uurtje is het toch gelukt met de kaartjes konden we de rest bewonderen. De Eiffeltoren nagebouwd. Het Bellagio hotel met een enorme onvangsthal met een soort serre daarachter die heel kitcherig is ingericht met grote Chinese kunstbloemen en versierselen.

2AC842AD-1BD7-43FC-9CA7-EEA81E808EA9646C2ECA-E5C8-4259-8B85-8B5697EB584E17E85EA2-2F79-4DA3-BF4A-B08005C449C3

Je moet het gewoon zien het hoort bij Vegas. Ook geven de fonteinen in de vijver regelmatig een show op muziek. Vooral s’avonds is dat mooi. Om 7 uur begint de voorstelling “Vegas the Show” . Wij vonden dat ontzettend leuk. Via muziek, dans en show werd in 75 minuten het verhaal verteld van Las Vegas.

20AFEA95-8AC0-4881-BD77-6EB89EAA2E3C

Het overtrof onze verwachtingen. Een mooie afsluiting van de dag. Als je wilde kon je nog op de foto met de twee hoofdartiesten van de avond.

09D7C8F5-0ABB-4450-AF9C-2E961AF2D20E

Terug buiten was het inmiddels donker en een stuk drukker dan overdag. Waar je ook staat of gaat overal muziek licht lawaai.

A0F33EE3-309F-4719-96F1-5348C1F5315F

Mooi om te zien maar ook best vermoeiend. Daarom maar weer terug naar Harrah’s om met de shuttlebus naar de camping terug te gaan om even weg te zijn uit de drukte. Wel leuk om gezien en meegemaakt te hebben!