Dag 17

3 juni 2019 - Olancha, California, Verenigde Staten

Dag 17

Rond 7 uur opgestaan met lekker zonnig weer. Na het ontbijt vertrekken we rond 7.45 naar een camping in Olancha dat ongeveer 20 km ten westen van Death Valley ligt. Het duurt even voordat we Las Vegas helemaal uit zijn maar dan zitten we weer op de 95 North richting Death Valley door de dessert. De weg gaat geleidelijk over in een enkelbaans weg. In de buurt van een gevangenis staat een bord dat je geen lifters mee mag nemen.

FDFA9AB5-13AC-42E2-8442-4842B6A6F944

Als we bij het begin van Death Valley zijn is nog niet zo heel erg heet daar gelukkig. Rond de 30 graden schatten wij. Nu mogen wij nog op eigen risico er doorheen . In de maanden juli en augustus mag je met een camper niet door het park. In het begin is het allemaal nog behoorlijk groen tussen de bergen.

8E6B133E-F93B-44F1-9C4F-8047BC1EEC89

We dalen verder af in de vallei en dan  wordt het wel steeds droger en kom je bij een stuk met zandduinen. Daar is het wel wat heter, maar het is best goed te doen. Het is niet wat wij ons hadden voorgesteld. Wij hadden een grote kale dorre vlakte verwacht, maar dat valt erg mee. Het is heel kleurrijk en het gaat behoorlijk omhoog en omlaag tussen de kleurige bergen. Vooral het laatste stuk stijgt behoorlijk en slingert door de bergen.

2FA13CA9-345C-48D2-A531-52FC9C0E3D64

Er is ongeveer op de helft nog een dorp Stovepipe Wells waar je o.a. Benzine kunt tanken. Als je dd foto’s bekijkt dan denk je niet dat die van Death Valley zijn. De weg van- dan naar Las Vegas ziet er veel saaier uit.

39AAF09E-FDF9-4541-9AD7-9951F65BC3AE

De camping ligt in het plaatsje Olancha en is een motel annex camping naast een behoorlijk drukke doorgaande weg(395).

8F275049-7E8E-49C5-A410-F9A9E2B45C92

Het ziet er een beetje rommelig uit allemaal, maar het uitzicht is geweldig! Midden in de dessert met uitzicht op de nog besneeuwde bergen, maar het verkeerslawaai van de doorgaande weg.

37914B0A-A411-4231-86BD-7A7CB0257ED8

S’avonds wordt het gelukkig wat rustiger en kunnen we goed inslapen.