Dag 18

4 juni 2019 - Lee Vining, California, Verenigde Staten

Dag 18

Ondanks de drukke weg langs de camping hebben we allebei goed geslapen vannacht. Het is lekker weer de zon schijnt volop. We rijden vandaag naar camping Mono Vista in Lee Vining bij het Mono meer vlakbij de oostelijke ingang van het Yosemite park via Highway 120 en de Tiogapas. Helaas is deze nog steeds afgesloten en moeten we morgen 100 Miles omrijden om via de westelijke ingang het park in te rijden. We gaan rond 8.30 de Hw 395 North op. We rijden in noordelijke richting met links de Shiera Nevada en rechts Death Valley. Prachtige 2 baans weg door de mooie natuur met ook een paar grote boerderijen met koeien in de groene weiden. Op de Bergtopen ligt nog behoorlijk wat sneeuw. Omdat we maar 150 Miles hoeven te rijden stoppen we regelmatig om de uitzichten te bewonderen en foto’s te maken. Daarom rijden we ook naar de Mammoth Lakes. Langs de weg lag nog veel sneeuw. Het eerste meer konden we nog bereiken, maar de weg naar de andere meren was nog vanwege de berg sneeuw afgesloten. Het is daar ook een wintersport gebied. We vervolgen onze weg naar het Mono Lake. Prachtig hoe je daar in dat water de weerspiegeling van de wolken en de bergen ziet. Dit krijg je nooit op de foto zoals je het ziet. Eigenlijk rijden we nog elke dag door een heel groot park. Ook de goed verzorgde camping ligt mooi aan de voet van de groene bergen met uitzicht op Mono Lake. Lee Vining is een klein stadje dat het vooral van het toerisme moet hebben met campings hotels en kamerverhuur. Weer veel moois gezien vandaag. Foto’s kunnen op dit moment niet geplaatst worden omdat we geen bereik hebben via T Mobile en de WiFi is ook niet best hier.