Dag 16 naar Banff

13 juni 2022 - Anthracite, Canada

Om 7 uur gaat de wekker vandaag. We willen op tijd bij de Takakkaw falls zijn.De zon schijnt dus dat begint al goed. Ook onderweg is het rustig. Plotseling zien we een zwarte beer 🐻 naast de weg in de greppel. Er is al een auto gestopt, maar rijden door om geen gevaarlijke situatie op de weg te creëren. Er was helaas ook geen tijd voor een foto het ging zo snel. Als we bij de afslag zijn van de waterval staat er al bij dat de weg is afgesloten. We rijden toch door zover dat het kan tot bij een lager gelegen uitzichtspunt. Het regent inmiddels behoorlijk en het uitzicht dat we daar hebben is door de bomen belemmerd.

DSC06733

We rijden naar een parkeerplaats bij een camping in de buurt en lopen daar even een ommetje.

DSC06740

Daarna maar verder naar Banff. Als we Banff binnen rijden is het behoorlijk druk, maar wij kunn doorrijden en komen daar rond 12.30 uur (Alberta tijd) aan op NP camping Tunnel mountain Village. Een zéér grote camping met veel plaatsen midden in het bos.

IMG_20220612_183647

Wij hebben een plaats met electra en staan wat minder mooi in rijen achter elkaar op het asfalt met een picknicktafel! Maar een prima plek. De zon schijnt inmiddels weer volop. Om het terrein heen ligt een wandelpad van 6,5 km die we gaan lopen. Bij de receptie zei men dat er een beer gesignaleerd was op het terrein. Die hebben we niet gezien, maar wel 4 herten op ongeveer 60 meter afstand.

IMG_20220612_141203IMG_20220612_140345IMG_20220612_143645

Het was best goed te zien, maar foto's maken lukte niet goed tussen al die bomen. Na de wandeling de benen weer gestrekt bij de borrel. Evenals op de vorige camping zie je hier ook veel van die kleine ratachtige beestjes die een hoog piepgeluid maken als van een vogel.

DSC06758DSC06752

Ze noemen dat groundhogs volgens de beheerder van de vorige camping. Of het juist geschreven is dat weet ik niet, maar zij sprak het zo wel uit.

1. Daphne:
    13 juni 2022
    Toevallig laatst de film Groundhog day gezien, is een feestdag in Amerika en Canada. Een groundhog is een bosmarmot.
  2. Adriaan Van De Sande:
    13 juni 2022
    Kijk jullie zien tenminste echt “Beren op de weg”. Mooi reisje🙃.
  3. Kees en Janny:
    14 juni 2022
    Altijd gaaf om beren op de weg tegen te komen als je op reis bent. Toch????
  4. Gerard en Mariëtte:
    16 juni 2022
    Mooie trip. Wij hadden in Banff minder geluk omdat in die tijd,zowat gelijk met die van jullie,dat grote delen van Banff afgesloten waren vanwege drachtige Elcken en dus gevaarlijk .
    Genieten.