Dag 17 Banff

14 juni 2022 - Anthracite, Canada

Als we opstaan is het grijs weer en is het ongeveer 10 graden. Daarom doen we een dagje Banff met de bus vanaf de camping. We beginnen bij de Bow falls.

DSC06778DSC06782

Een waterval in de rivier de Bow en lopen dan langs de rivier naar de historische grot en bassin.

IMG_20220613_113020DSC06810

Daar komt de warmte vanuit de grond dat het bassin opwarmt. Daarna gaan we het stadje in en doen daar een bakkie.

IMG_20220613_134730_1

Het is een mooi toeristische stadje. Heel gezellig. Terug op de camping gaan we nog even de wandeling van gisteren overdoen om herten te spotten. We zijn nog maar net begonnen en we zien al een zwarte beer lopen tussen de tenten door achter een rij vakantie huizen.

DSC06818

Bij een hoop hout blijft hij wat langer staan en kunnen we van veraf foto's maken. Even later komt er een ranger van het park aan met een soort geweer en roept in de richting waar we de beer hebben gezien. Wij lopen maar rustig terug naar de camper want het is inmiddels gaan regenen. Als we net binnen zijn wordt er op de deur geklopt. Het is onze achter buurman die vraagt of wij zin hebben in een happy hour samen met de andere buurman en zijn vrouw die met hen meereizen. Zij hebben beiden zo'n grote bus als camper. We hebben gezellig gekletst over van alles en nog wat onder het genot van een biertje en een wijntje. Toen we weggingen kregen we nog een visitekaartje mee van Karen en Brian, voor als we in de buurt waren in Ontario waar zij wonen.

1. Kees en Janny:
    14 juni 2022
    Bij het zien van jullie prachtige foto,s komen er bij mij/ons weer allerlei mooie herinneringen naar boven!!
    Geweldig!!