Dag 18 naar Lake Louise

15 juni 2022 - Lake Louise, Canada

Het heeft vannacht bijna de de hele tijd geregend en het is behoorlijk koud. Rond 9 uur vertrekken we richting Lake Louise met de kachel op de hoogste stand om de ruit vochtvrij te maken. We nemen de gok om meteen door te rijden naar het meer en dat lukt prima. Nog genoeg parkeerplaatsen voor campers. Het regent nog wel wat maar het valt gelukkig mee.

DSC06836DSC06864DSC06833DSC06828IMG_20220614_104751

Het meer is prachtig blauw zoals ons dat is verteld en hebben gezien op de plaatjes. Er staat een groot hotel bij het meer, iets dat je niet verwacht op zo'n plek.

IMG_20220614_120504_1

We wandelen langs het meer naar de andere kant. De drukte valt mee, zeker achteraan bij het meer. Als we terug zijn gewandeld willen we met de shuttle bus naar Lake Morraine maar dat gaat niet omdat we niet met de shuttle gekomen zijn. Dan gaan we zelf met de camper die kant op maar mogen daar niet mee naar het meer rijden. Dan maar door naar de camping die vlakbij het dorpje ligt en natuurlijk campground Lake Louise heet. Vanaf de camping fietsen we naar het dorpje wat alleen bestaat van de toeristen die naar het meer komen.

IMG_20220614_140132

Alle noodzakelijke voorzieningen zijn daar aanwezig. Eten, drinken, benzine kleding en gas.

1. Gerard en Mariëtte:
    16 juni 2022
    Jammer dat je het weer niet mee hebt want het echt mooi daar.
    Toch bijzonder om daar tijdens een wandeling een beer tegen te komen en natuurlijk de bel gebruikt?