Dag 26 Wells Gray

25 juni 2022 - Whistler, Canada

Als we rond 8 uur opstaan regent het weer behoorlijk. Daarom gaan we na het ontbijt eerst maar even langs de supermarkt voor proviand. Inmiddels is de zon er weer en rijden we naar de watervallen van park Wells Gray. Als eerste doen we de Spahats Creek falls waar mooie regenbogen te zien waren door de opspattende nevel in de zon.

IMG_20220622_102739IMG_20220622_101836

Daarna door naar het verste punt de Helmcken falls 40 km verderop.

IMG_20220622_114700

Mooie rustige groene weg. Deze waterval is met 141 meter op 3 na de grootste van Canada. Hierna de Dawson fall

DSC07828

en zakken dan rustig af naar de Moul waterfall. We rijden ongeveer 50 km per uur als we plotseling een zwarte beer met een jong op de weg zien lopen. De beren schrikken van de auto en lopen snel het struikgewas in langs de weg. Weer geen tijd om een foto te maken, jammer. Als we aankomen bij Moul falls gaat het net onweren. We wachten even en gaan dan toch maar 3 km wandelen naar de waterval.Onderweg gaat het weer regenen maar met paraplu en regenjas zijn we daartegen bewapend. De laatste kilometer is wat lastig met steile en gladde stukken pad. We hadden geen goed zicht op deze waterval omdat we niet goed verder konden lopen naar beneden. Dan kun je onder deze waterval door lopen namelijk. Helaas lukte ons dat niet. Het was inmiddels opgehouden met regenen en zijn weer droog terug gewandeld naar de camper. Tijdens de rit naar de camping kregen we ook nog even een flinke hagelbui op ons dak. Een beetje wisselvallig is het weer die middag en avond gebleven.

DSC07860