Dag 25 Clearwater

22 juni 2022 - Clearwater, Canada

De dag begint bewolkt maar het is niet koud. Als ik naar de douche loop dan denk ik een grote hond te zien tussen de bomen, maar het is moeder Elk met haar jong. We proberen foto's te maken maar dat lukt niet goed.

DSC07720

Na het ontbijt vertrekken we naar Clearwater 330 km rijden. Na ongeveer 50 km zien we een Elk de weg oversteken net voor een vrachtwagen, gelukkig loopt het goed af. Je zou zo'n beest tegen je auto krijgen ☹️. Na ongeveer 60 km zien we weer auto's stilstaan. Er loopt daar een kleine zwarte beer vanuit de berm het bos in. We stoppen even bij het bezoekerscentrum van Mount Robson om de benen te strekken en foto's te maken en gaan weer verder.

IMG_20220621_095948

Het gaat vaker wat regenen maar niet constant. Vanaf Valemount tot Clearwater zijn ze een pijpleiding aan het leggen.

IMG-20220621-WA0007

Af en toe moeten we even stoppen voor de werkzaamheden. En warempel er steekt zomaar voor onze camper een zwarte beer 🐻 de weg over de bosjes in. Geen tijd voor een foto helaas. De weg is niet zo spectaculair als dat we gewend waren bij Jasper en Banf.

DSC07741DSC07757_1

Het is allemaal heel erg groen met ook hier weer veel dode bomen door de kever. Rond 14.15 arriveren we op RV Resort: Dutch Lake , dat ligt aan het gelijknamige meer.

IMG_20220621_200357IMG-20220621-WA0005IMG-20220621-WA0008

Het regent de hele middag nog rustig door helaas. We lopen even over de camping en zien daar een schildpad kruipen bij het meer.

IMG-20220621-WA0006

Het is vandaag de hoogste score wat betreft wilde dieren spotten 😀

1. Gerard en Mariëtte:
    22 juni 2022
    Je hebt een prachtige reis, mooie foto's verveeld nooit
  2. Kees en Janny:
    23 juni 2022
    Nog even genieten de komende dagen van de prachtige natuur in Canada.