Dag 24 edith Cavell

21 juni 2022 - Jasper, Canada

Als we opstaan rond 8.45 uur is het lekker zonnig weer. Na het ontbijt rijden we langs het dump station om afval te lozen en vers water te tanken. We rijden richting Jasper en komen dan langs de Edith Cavell road die naar de gelijknamige berg leidt. Gisteren was die weg nog gesloten, maar net toen wij langs reden werd het hek geopend en konden we naar boven rijden. Er zaten een paar venijnige bochtjes in maar was verder prima te rijden.

DSC07646DSC07660DSC07647

Boven aangekomen zijn we de wandeling naar het uitzicht op de gletsjer gaan doen. Regelmatig zag en hoorde je de sneeuw van de berg af donderen. Het leek van veraf net een waterval.

Prachtig gezicht. Hierna zijn we naar Jasper gereden naar Victor en Ria om te gaan wandelen. Na een bakkie koffie rijden we naar Edith Lake en doen daar de rondwandeling om het meer. We kregen er geen genoeg van en deden er meteen een rondje langs Annette Lake achteraan.

DSC07708DSC07702DSC07701DSC07696

Toch weer 3 uur gezellig met vieren gewandeld. Toen was het tijd voor een drankje en een hapje bij Fairmont Jasper Park Lodge bij Beauvert Lake. Rond 5 uur weer terug naar Jasper naar het Lobstick Lodge hotel waar Pieter en Joost bezig zijn het theater in te richten en de voorstelling voor te bereiden.

Leuk om te zien hoe die twee daar bezig zijn om er iets leuks van te maken.

Na de groepsfoto nemen we afscheid en gaan wij weer naar camping Whistlers. Er zijn op die camping ontzettend veel bomen vanwege de boomkever omgedaan en is behoorlijk kaal geworden.

Wij zitten gelukkig in een stukje dat nog redelijk begroeid is met vooral jonge bomen. Mooi uitzicht op de bergen rondom!