Dag 23 magligne Lake

20 juni 2022 - Jasper, Canada

De dag begint weer goed met zon en wat wolken. We rijden op aanraden van Pieter toch naar het Magligne Lake ook al is dat toch 40 km rijden vanaf de camping. We komen eerst nog langs het Medicine Lake waarbij jammer genoeg heel veel bomen zijn verbrand.

DSC07425

Onderweg staan er auto's stil omdat er een groep geiten op de weg staat.

DSC07437

Leuk dat we dat ook meemaken.

DSC07463DSC07451

Rond 11 uur zijn we bij het Magligne Lake en komen daar ook weer een jong Nederlands gezin tegen dat we gisteren ook al een paar keer hadden gezien. Zij waren al vanaf april onderweg vanuit Amerika met twee kinderen van 5 jaar die flink mee wandelen. Magligne Lake is een groot meer tussen de bergen waarvan het water via het Medicine Lake naar de Magligne Canyon stroomt. Na een wandeling bij het meer zijn we naar de canyon gereden en zijn daar langs de canyon naar de fifth Bridge gelopen.

DSC07530IMG_20220619_141106_1DSC07504IMG_20220619_150433

En weer dat jonge gezin ontmoet daar. Zij vonden het ook wel grappig. Daarna door naar Jasper naar Pieter en Joost en kwamen onderweg een grote elk tegen waar een rij auto's voor gestopt was.

IMG_20220619_160243_1

Het was een flinke met een groot gewei. In Jasper eerst nog wat boodschappen gedaan voordat we bij Pieter en Joost aanbellen. Ria en Victor doen open en geven een rondleiding door het nieuwe huis. Een mooi groot huis met mooie uitzichten op de omgeving. Pieter en Joost komen wat later. Met z'n allen kletsen we gezellig boven op het balkon in de zon over van alles en nog wat.

IMG-20220619-WA0012

Rond 20 uur gaan we terug naar de camping en stoken nog maar even een vuurtje.

DSC07583

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Adriaan Van De Sande:
    20 juni 2022
    Mooi zo’n familiereünie in Canada🤗.
  2. Engeline:
    20 juni 2022
    Leuk om elkaar op deze manier te begroeten.
  3. Gerard en Mariëtte:
    22 juni 2022
    Leuk zo'n ontmoeting ver van huis.