Dag 20

8 juni 2019 - Petaluma, California, Verenigde Staten

Dag 20

Omdat de camper behoorlijk scheef staat heeft Marjo in de verdrukking gelegen omdat ik haar kant op rolde. We staan vroeg op rond 6.30 en besluiten om eerst naar het centrum van het park te rijden voor een parkeerplek en ontbijten dan daar op een rechte plaats zodat de waterketel op het gas blijft staan.

Na het ontbijt nemen we de shuttlebus naar stopplaats 16 en doen de Mist trail naar de Fernal Fall. Prachtige tocht langs watervallen naar boven. Het laatste stuk wordt steeds steiler en natter. Veel mensen trekken een poncho of regenjas aan want het water valt met donderend geweld naar beneden zodat je behoorlijk nat wordt van de waternevel van de waterval. Ook ontstaat er een mooie regenboog door de zon die er flink doorheen schijnt. Teruggekeerd van deze mooie tocht lopen we via het snel stromende water naar de pineground camping en doen vanaf daar de trail naar Mirror Lake. Ook weer een mooie tocht met watervallen naar het bovengelegen Mirror Lake. Terug naar beneden stond er op een gegeven moment iemand met zijn handen te zwaaien en zachtjes te roepen dat er een beer te zien was. En inderdaad een bruine beer liep rustig het voetpad over en begon aan een boomstronk te trekken en te bijten. Het duurde best wel lang en de beer was ook zeer rustig zodat iedereen goed filmpjes en foto’s kon maken. Bijzonder om dit mee te maken. Niet verwacht dat we er een zouden zien. Na deze belevenis nog even langs het bezoekerscentrum geweest. Na het eten op de parkeerplaats rijden we richting camping. Helaas neem ik de verkeerde afslag naar de 140 i.p.v. de 120. Dit had ik te laat in de gaten. Aangezien ik niet meer kon keren maar doorgereden totdat dat weer wel kon, maar dat was pas 25 Miles verderop! Het laatste half uur was het donker en straatverlichting is er niet en donker hier is ook echt helemaal pikzwart. Dus dat was vermoeiend rijden, maar de routemiep bleef gelukkig goed de weg wijzen zodat we rond 21.30 uur weer op ons scheve plekkie stonden. Vandaag hadden we letterlijk en figuurlijk Beren op de weg!