Dag 21

8 juni 2019 - Petaluma, California, Verenigde Staten

Dag 21

Weer vroeg op, rond 6.30 uur om weer op tijd een plekje te vinden voor ons motorhome. Onderweg weer een aantal fotostops gemaakt. Bij de centrale parkeerplaats waar we gisteren stonden mochten geen campers staan. Een ranger stuurde  ons naar een andere parkeerplaats waar we wel met onze camper konden staan. Dit was bij de lodges waar wij ook onze eerste activiteit van vandaag hadden gepland, namelijk een steile beklimming van 3,5 Miles naar de Upper Yosemite Fall. Het was een zware maar mooie beklimming over een rotspad die we niet helemaal naar de top van de waterval hebben afgemaakt. Dat vonden we toch te vermoeiend. Maar weer mooie plaatjes gemaakt van de bulderende waterval. Naar beneden het pad af is minder vermoeiend maar dan moet je bij iedere stap kijken waar je die neerzet om niet uit te glijden en daardoor zie je weer minder van de omgeving. Na de lunch bij de camper hebben we even lekker uitgerust bij het meer van de watervallen. Als afsluiting van Yosemite park hebben we nog de makkelijke wandeling gemaakt naar de lower Yosemite Fall. Lekker relaxed wandeling langs de kletterende waterval en de stromende rivier door het bos. We hebben nog lang niet alles gezien hier maar we gaan naar de volgende camping 50 km verderop richting San Francisco. Camping Yosemite Pines RV. Heerlijk rustig hier. Morgen kunnen we uitslapen!