Dag 23

9 juni 2019 - Mill Valley, California, Verenigde Staten

Dag 23

Weer heerlijk geslapen op een rustige camping. Rond zeven staan we op. Vandaag gaan we San Francisco bezoeken! We gaan vanaf Larkspur met de ferry van 9.30 uur naar S F. Binnen een half uur zijn we op de parkeerplaats voor de ferry. Op zondag is parkeren gratis daar en dat komt goed uit want de camper bezet wel 3 gewone parkeerplaatsen! Tijdens het wachten raken we aan de praat met een Amerikaanse vrouw die daar in de buurt woont en die naar het museum gaat voor een tentoonstelling van Andy Warhol. De boottocht duurt ongeveer 3 kwartier en komt langs St Quenyin en Alcatraz gevangenis. Ook de Golden Gate Bridge kunnen we in de verte zien liggen en op de foto zetten. Aangekomen in de Port of San Francisco lopen we door een gezellig overdekte marktruimte naar buiten de Market street in met allerlei kraampjes met sierraden en souvenirs. Mooie gekleurde elektrische bussen en trams rijden tussen de hoge moderne gebouwen en door de met veel bomen aangeklede straten. We komen aan bij Union Square. Daar is net een Indiaas festival aan de gang met mooi geklede Indiase mensen. Een fleurig geheel. Bij een Italiaans koffietentje drink ik voor het eerst een espresso uit een normaal kopje. Heerlijk, beter dan die sloten koffie uit een kartonnen beker. Vanaf het plein lopen we door een tunnel Chinatown in. Alles staat er in Chinese tekens met hier en daar wat Engelse vertalingen. Voor het grootste deel ook allemaal Chinese mensen die de inkopen doen bij al die Toko’s. Hierna vervolgen we onze tocht naar de grote Coit Tower. Dat is een hele klim om daar te komen, maar je krijgt steeds beter uitzicht over de stad. Het is heel druk daar met mensen die de toren in willen om naar boven te komen. Wij bezichtigen alleen de mooie wandschilderingen beneden in de toren en maken buiten nog wat foto’s van het uitzicht. Vandaar gaan we verder naar Fischerman’s Wharf. Daar is ook een gezellige drukte bij de kleurige boulevard. Na een drankje genuttigd te hebben gaan we over de boulevard langs de pieren richting het oude ferrygebouw voor de terugtocht naar met de boot naar Larkspur. Een gezellige tocht langs artiesten en kunstenaars. De ferry voor de terugreis was een kleinere boot die veel sneller vaarde en daarom waren we in een half uur aan de overkant. Naar de camping Marine RV Park was maar 10 minuten rijden. Tot nu toe de duurste maar slechtste camping ! Met smalle plaatsen waar je nog net je deur open kan doen. Maar je kunt niet naast de camper zitten. Dus maar voor de camper. Het is meer een parkeerplaats dan een camping. Jammer!