Dag 24

10 juni 2019 - Mill Valley, California, Verenigde Staten

Dag 24

Vandaag weer zonnig warm weer als we rond 7.40 uur opstaan. Om 8.40 uur rijden we naar Sausalito om daar fietsen te huren om over de Golden Gate Bridge naar San Francesco te fietsen. Maar helaas parkeren met een camper is daar een probleem! Dus maar weer terug naar de camping en met een Uber taxi naar Sausalito. Dat gaat vlotjes naar de fietsverhuurder annex boekshop. Voor 40 dollar per stuk huren we fietsen voor 1 dag. We rijden bergop naar de Golden Gate Bridge. Dat is weer even wennen na 3 weken niet fietsen. Bij de brug aangekomen heb je een mooi viewpoint naar Alcatraz en S F. De brug is een attractie op zich. Aan de andere kant van de brug ga je weer omlaag naar de weg langs het strand. Er is op dat moment een soort triatlon aan de gang waarvoor een gedeelte van het pad langs het strand is afgezet en bij de finish is het behoorlijk druk. We blijven de kustweg zo veel mogelijk aanhouden om uiteindelijk bij Fishermans Wharf uit te komen. In een rustig straatje drinken we weer even echte espresso in een kopje met wat lekkers erbij. Dan gaan we weer de drukke boulevard op langs de pieren waar weer allerlei artiesten de mensen vermaken. Bij pier 39 liggen tientallen zeeleeuwen op vlonders te relaxen. Ook is daar een gezellig maar druk winkelcentrum waar we een crêpe met aardbeien en slagroom eten. Rond 15 uur lopen we weer naar onze fietsen voor de terugreis. Op het strand is het nu een stuk drukker dan smorgens. Aangekomen bij de Bridge moeten we weer een flink klimmetje maken van een halve mijl om op het fietspad van de brug te komen. Aan de andere kant van de brug gaan weer lekker lang omlaag en komen we uit bij een visserspier van Sausalito waar crab gevangen wordt. We rijden verder langs de kust en moeten toch weer een flinke heuvel beklimmen voordat we bergafwaarts in Sausalito Downtown arriveren. Sausalito is een gezellig toeristisch stadje dat een beetje on-Amerikaans aandoet. Veel bomen en fleurige planten mooie sierlijke houten huizen. We eten nog heerlijk in een Mexicaans restaurant Copita met zeer vriendelijk personeel en laten ons daarna met Uber weer afzetten bij onze camping. Weer even uitrusten van de drukke maar leuke dag.