Dag 25

11 juni 2019 - Monterey, California, Verenigde Staten

Dag 25

Vandaag gaan we richting Santa Cruz via de beroemde Golden Gate bridge en Highway 1. Gisteravond nog snel even via internet de tol geregeld. Dat kun je nog tot 2 dagen nadat je er overheen bent gereden regelen. Het zonnetje schijnt weer lekker. Het is redelijk druk maar het de maximale snelheid is op de brug maar 45 Miles. Na de brug richting Highway 1  mag je maar 25 mhr . Veel verkeerslichten en niet al te brede  straten helaas. Langs de weg staan veel werkautos geparkeerd en staan gedeeltelijk op de rijbaan. Op een gegeven moment raakt de rechter spiegel een auto en slaat tegen het zijraam kapot. Stoppen is geen optie dus gewoon rustig doorrijden met de meute mee. Alleen is het niet handig als je rechts naast je niet meer kunt zien of er auto’s rijden. Daarom gaat Marjo achter in de camper bij het bed door het raam de boel in de gaten houden totdat we goed en wel op Highway 1 zitten waar maar 1 rijbaan beschikbaar is en het is ook niet al te druk daar. Van de eerste schrik bekomen stoppen we even langs de mooie kust en bel Cruise America wat te doen. Na een paar keer bellen krijg ik een paar adressen in Santa Cruz die eventueel een tijdelijke voorziening kunnen regelen. Maar helaas bijna heel Santa Cruz afgereden voor een tijdelijke spiegel tot ik het adres kreeg van RV Service in Santa Cruz. Die konden gelukkig voor tijdelijk een spiegel monteren want de originele die hadden zij niet. Wel 350 dollar armer! En dan nog de originele spiegel die moeten we ook nog betalen. Maar daar Hebben we de reisverzekering voor als het goed is. We waren allang blij dat we weer een rechter spiegel hadden. Rond 4 uur waren we uiteindelijk op de camping . Wat een ontspannende dag moest zijn is een dag van veel stress geworden helaas. Van de omgeving hebben hierdoor nog niet kunnen genieten.  Morgen komt er bericht waar we een spiegel kunnen laten vervangen. Maar als dat te ver weg is moeten ze dat maar doen in Los Angeles waar we de camper weer inleveren. We zien wel.

1. Kees en Janny:
    12 juni 2019
    Hoi Peter en , Marjo wat een fantastische reis maken jullie. Zal wel even schrikken geweest zijn toen de spiegel tegen de auto klapte. Maar we zien het voor ons hoe Marjo vanuit achter in de camper, Peter van informatie voorziet, over het verkeer. Gelukkig verder geen brokken gemaakt. Geniet nog van de komende dagen. Groetjes Kees en Janny vanuit het noorden van Italië.
  2. Adriaan Van De Sande:
    12 juni 2019
    Hoi Peter en Marjo. Spannend met dit soort akkefietjes maar dat mag de schoonheid van jullie reis niet al te veel verstoren lijkt me. Geniet nog verder🤗
  3. Peter en Marjo:
    12 juni 2019
    We waren heel blij dat ze bij RV service een spiegel voor ons hadden en het weer veilig was om verder te reizen . We zijn nu op Highway 1 is een mooie weg met mediterrane sfeer . Janny en Kees geniet van Noord Italië .