Dag 42

Dag 42 18 augustus

Vanmorgen heeft het wat geregend maar nu we opstaan om 7.30 uur is het droog en een prima temperatuur. Vanochtend begonnen de wandelaars in het pension al vroeg te rommelen. Wij waren de enige fietsers. Pedro de huisbaas had voor ons het ontbijt klaar staan. Zelfs kaas en worst erbij deze keer! We gaan al om 8.30 uur op de fiets want het wordt veel klimmen vandaag. De eerste 12 km gaat af en toe flink omhoog tot 10%! De wandelaars hebben het eerste stuk dezelfde route als de fietsers en het is af en toe behoorlijk druk. Het lijkt de vierdaagse wel op de Zevenheuvelen weg. We gaan door smalle weggetjes en kleine boeren dorpjes met veel rustplaatsen. Na de dorpjes gaan we wat vaker omlaag met af en toe een stevig klimmetje er tussendoor. In Melide eten we even wat. Niet echt een bijzonder stadje. Nu moeten we nog 17 km naar Arzua met af en toe weer stevige klimmetjes tot weer 10% tussen de grote eucalyptus bomen door. Nu zat het venijn weer in de staart. Na 59 km zijn we dan aangekomen bij hotel Suiza dat 1,5 km uit het centrum ligt maar wel vlak langs de route. Arzua is het laatste grotere stadje voor Santiago. Ook weer niet bijzonder helaas. Een langgerekte straat waar  al het verkeer doorheen gaat. Daarlangs liggen de cafés . De kerk is ook niet zo bijzonder. S'avonds in het hotel bij de bar nog wat gedronken en geduizend. Morgen is het maar 30 km fietsen naar O Pedrouzo. We konden op zaterdag in Santiago geen hotel geboekt krijgen voor een redelijke prijs.

1. Ave:
    19 augustus 2017
    Veel succes voor de laatste etappe, geweldige prestatie waar je nog lang van kunt genieten!!!!!!!!
    We zijn zeer benieuwd naar jullie verhalen.
  2. Toos de Ronde:
    19 augustus 2017
    Jammer dat we binnenkort jullie belevenissen zullen moeten missen, maar dat zal voor jullie ook wennen zijn, nog een paar mooie dagen groeten Toos
  3. Gerard en Mariëtte:
    19 augustus 2017
    "We zijn er bijna maar nog niet helemaal"
    Knappe prestatie zover.
    Toch wel heel apart dat er zoveel mensen op dit moment richting Santago gaan.
    Ik vroeg me af hoeveel stempels, kapelletjes , kerken jullie onder tussen hebben aangedaan.
    Verwonder me hoe makkelijke je contact legt en van alle diensten wordt voorzien, lijkt me zeer byzonder. We zin uit naar jullie verhalen.
    Geniet nog van Santigo en de verhalen van andere pelgrims
    Maar eerst nog het laatste stuk, geniet ervan dat je het volbracht hent. Chapeau.
  4. Jan en Marij:
    19 augustus 2017
    Laatste poging!!! Al 3 keer teksten gemaakt...telkens niet gelukt. Als dat geen topsport is. Het eind is in zicht, zo lang saampjes op de pedalen!! Is vast wennen als jullie de "Haarense draad" weer moeten oppakken. Zien jullie binnenkort, jullie hebben beslist veel te vertellen. Lieve groet, Jan en ikke
  5. Ria v loon:
    19 augustus 2017
    Prachtig hoor, zeker knap gedaan.
    Groetjes.