Dag 43

20 augustus 2017

Dag 43 19 augustus.

Vandaag staan we pas om 8.30 uur op want we hoeven maar ongeveer 25 km te fietsen. Na een goed ontbijt in het hotel vertrekken we rond 9.30 uur richting O Pedrouzo. Dit dorp ligt ongeveer 6 km van de route verwijderd. We rijden weer langs de eucalyptus bomen door het heuvelachtige landschap. Ik krijg na ongeveer 15 km een Appje van Inge uit Rotterdam dat zij nog 20km verwijderd is van Santiago. Als wij in het volgende dorp iets gaan drinken staat daar dus ook de fiets van Inge! We drinken wat samen en kletsen weer bij over wat we meegemaakt hebben. We fietsen nog een paar kilometer samen en dan gaan wij van de route af naar O Pedrouzo. Het is nog 6 km op een heuvelachtig en bochtige weg met flinke klimmetjes. Pedrouzo ligt op een andere route naar Santiago en is ook weer helemaal ingesteld op de pelgrims met veel pensions, albergues en eetgelegenheden. Verder niet echt bijzonder. Ons pension Maribel heeft een tuin met terras en ligstoelen die we graag gebruiken. Heerlijk rustig nog voordat we in de drukte van Santiago komen! S'avonds nog even wezen steengrillen in de buurt. Weer eens wat anders dan een pelgrimsmenu. Morgen het laatste stukje nog!