Dag 44

20 augustus 2017

Dag 44 20 augustus

Het is weer een mooie dag de zon schijnt alweer. Rond 8 uur lopen we naar heg naastgelegen pension voor het ontbijt. Het is een prima ontbijt zelfs met Griekse yoghurt deze keer. Rond 8.40 uur gaan we van start voor de laatste etappe naar Santiago. De eerste 6 km moeten we fietsen om weer op de route te komen. Hierbij moesten we allebei toch een paar honderd meter lopen omdat het wel erg stijl was om te fietsen. Het is nog zeker een mooi stuk dat laatste gedeelte van de route. Af en toe een mooi vergezicht tussen het groen van de eucalyptus bomen, maar wel met venijnige klimmetjes. We komen nog door een paar kleine boeren dorpjes waar verder niets te halen is. Pas 5 km voor Santiago kunnen we wat drinken. Het is ook heel rustig op de weg bijna niemand gezien. Af en toe een paar wielrenners en een auto. Ook als we Santiago binnenrijden moet er nog flink geklommen worden en weer even afstappen om verder te kunnen komen. Pas bij de rand van het oude centrum begint het drukker te worden en moeten we afstappen om door de menigte door te kunnen komen. Eindelijk na 30 km flink trappen zijn we rond 12 uur op het plein en hebben we de klus geklaard. Heerlijk! Snel de eerste foto's laten maken en dan even zitten om ervan te genieten. Rond 13 uur gaan we naar het pelgrimsbureau met onze stempelkaart om een compostelaat af te halen. Daar aangekomen lijkt het wel een attractie van de Efteling waar je een uur voor in de rij moet staan! We moeten ongeveer een uur wachten totdat we aan de beurt zijn. Er zitten toch 17 mensen klaar om de oorkondes te voorzien van je naam en nog een stempel op je kaart te zetten. Maar iedereen wacht geduldig. Inmiddels hebben we een Appje gehad dat Wilma en Jan in aantocht zijn. Dus daar blijven we op wachten om hun te verwelkomen. Tijdens het wachten komen we Inge weer tegen en besluiten we om met zijn drieën te wachten. Rond 14.30 uur komen zij het plein opgereden en geven wij hun een warm welkom. Ook hierna weer een fotosessie met allerlei standjes en praten weer bij over de laatste dagen. Daarna gaan we naar ons hotel net aan de rand van het centrum. Behoorlijk oubollig maar ja je moet al blij zijn om met deze drukte hier een slaapplaats te hebben. S'avonds zijn we met vijven nog gaan eten en hebben we gezellig onze belevenissen uitgewisseld. Morgenavond gaan we dat weer doen. Tot s'avonds laat nog heerlijk weer!