Dag 13

21 juli 2017

20 juli 2017. Smorgens waait het nog steeds stevig en het is rond 9 uur ongeveer 20 graden. Het ontbijt moeten we dit keer zelf doen , maar dan hebben we in ieder geval een eitje , kaas en worst. Rond half tien vertrekken we pas omdat het vandaag een makkie moet worden. Het is tenslotte maar 65 km. De korenvelden worden dit keer afgewisseld met dorpjes langs de Loir en een heus kasteel op een heuvel in Montigny le Gannelon. Kasteel bij Montigny le gannelon
Een mooie watermolen maakt het plaatje compleet. Watermolen MontignyIn  de kathedraal van Cloyes-sur-le-loir staat een oud verweerd beeld van Sint Jacob boven een tafeltje waar je zelf de stempel kunt zetten voor de route. Beeld van Sint JacobCloyes sur le Loir stempelDe route gaat verder via Vendome dat een heel leuk oud stadje is met o.a. een klooster een kathedraal , de Sint Jacob kapel en een hele mooie stadspoort. Stadsmuur VendomeNa Vendome was het af en toe flink klimmen door het glooiende korenlandschap. Opweg naar Prunay konden we niet verder via de aangegeven route . Waar vroeger een spoorwegovergang was , was nu een sloot met een groot hek waar we echt niet omheen konden . Er zat niets anders op dan een stuk terug te fietsen en een alternatieve route te kiezen via de navigatie. Uiteindelijk hadden we toch 80 km gefietst ipv 65 wat we gepland hadden tot aan de BenB Les Vadecourts. Laurence Rateau was daar onze gastvrouw. We hadden ook het diner besteld bij haar want het was maar een klein plaatsje zonder andere eetgelegenheid. We hebben buiten op het terras inde grote tuin een prima diner gehad met een lekkere fles wijn. Diner bij Prunay on de tuinHet was echt genieten in jet avondzonnetje. Na het eten nog een wandeling door het dorp gemaakt en vroeg (10 uur) naar bed.