Dag 22

29 juli 2017

Dag 22

Zaterdag 29 juli 2017.

Het is nog bewolkt maar koud is het niet ongeveer 19 graden. Deze keer maken wij ons ontbijt zelf en hebben er een eitje bij. Net als we de boel hebben ingepakt en opgeruimd komt Noëlle er weer aan om de boel te poetsen. Na de gebruikelijke bedankjes verlaten we Labouheyre richting DAX. De eerste 20km is er veel vakantieverkeer op de weg die weer kaarsrecht tussen de dennenbomen loopt. De cicades tjirpen er op los , een typisch geluid dat de meeste Frankrijkgangers wel kennen. Af en toe worden de bomen afgewisseld door maisvelden of hier en daar nog een groot zonnenbloemenveld. Inmiddels is de zon er goed doorgekomen en wordt het al aardig warm. Het zal ongeveer 27 graden zijn. Grote pompinstallaties beregenen de velden. We komen nog door een paar dorpjes, maar daar is niet veel te doen. Ook zien we nog een groep wandelaars die aan de kant van de weg aan het rusten zijn. Als we zeggen dat we ook naar Santiago gaan dan gaat de duim omhoog. Richting DAX wordt de weg wat glooiender en kronkelt door de natuur en de dorpjes. Dat is weer leuker fietsen. Deze keer hebben we in DAX een luxe studio gehuurd voor 2 dagen dicht bij het centrum want morgen houden we rustdag. Mooi uitzicht over het riviertje de Adour en de Stad. Het is inmiddels behoorlijk warm geworden. Het zal rond de 30 graden zijn. Lekker terrasseer vanavond ! Aan de overkant van dd Ladour staat een feesttent waar rond 19.00 uur dr muziek begint te spelen en de mensen komen aangelopen . Het is een muziekgezelschsp met 2 accordeonisten een saxefonist een drummer en een zanger. Gezellige Jonny Jordaan achtige muziek. Nog even wat tapas gegeten vlakbij . Lekker en gezellig buiten!

1. Adriaan Van De Sande:
    30 juli 2017
    Dat traject hebben we inderdaad vaak gereden richting Biarritz, Spanje en Portugal. Saaie weg inderdaad met tussendoor mooie plekjes. Veel plezier in DAX.
    Groetjes uit Koh Kood
  2. Marjo van Loon:
    30 juli 2017
    Jullie ook veel plezier in Thailand
  3. Ave:
    30 juli 2017
    Het is genieten van jullie verslag, bekende streek en zeer gezellige plaatsen,de rustdag is weer bijna voorbij maar veel succes voor het laatste stuk!!!!!