Dag 21

28 juli 2017

Dag 21

Vrijdag 28 juli Cadillac naar Labouheyre 88km.

Het zonnetje schijnt vandaag het lijkt een mooie dag te worden. Het ontbijt is maar sobertjes vandaag. De prijs viel ook mee €50. Vandaag een redelijk vlakke etappe met hier en daar wat kleine klimmetjes en vals plat. Marjo had jaar 2 bidons bij de B&B laten staan helaas. Onderweg maar een grote fles water gekocht bij het eerste dorpje.  Het viel dit keer best mee om ergens wat te drinken of te eten of te kopen. Zoveel mogelijkheden hebben we tot op heden niet gehad. In Moustey hebben we heerlijk geluncht en een foto gemaakt bij Sint Jacob en de 1000km mijlpaal. De druivenvelden zijn overgegaan en bossen van dennenbomen en daar doorheen veel kilometers lange rechte wegen. Relaxed fietsen. De laatste 15 km waren wat saai . Tussen de maisvelden en jonge bosaanplant. Een paar kilometer voor het eindpunt stond bij een huis in de tuin een jarrycan met water klaar voor de pelgrims. Vandaag slapen we in een pelgrimsherberg van de gemeente Labouheyre naast de gemeentewerf. We worden welkom geheten door Noëlle die speciaal voor ons daar naar toe is gekomen nadat ik haar had gebeld. De voorzieningen zijn prima en we kunnen ons eigen gang gaan. Prima!

1. Paul en Maria:
    29 juli 2017
    'Nog maar' 1000 km, royaal over de helft dus. En de refugio's beginnen te komen... dus ook meer andere pelgrims én lekker goedkoop: kun je een extra pilsje drinken na afloop‍♀️. Een goed weekend!
  2. Peter en Marjo:
    29 juli 2017
    We houden morgen rustdag. We zitten nu in DAX in een luxe studio voor 2 dagen. Daarna kan het weer beginnen!‍♀️