Dag 20

27 juli 2017

Dag 20

Donderdag 27 juli

Een voortreffelijk ontbijt staat ons te wachten vandaag. Verse croissants plakken ham en kaas 4 soorten heerlijke jam en yoghurt . Omdat we pelgrim zijn kost dit €70 ipv €75. Men wil ook niet meer accepteren. We vertrekken rond 9.30 en gaan nog even langs de bakker en de supermarkt. De eerste 30 km zijn ligt glooiend door bossen en langs weiden. Daarna komen de druivenvelden in zicht. Het worden er steeds meer . Waar je ook kijkt overal druiven voor de wijn en het ene chateau naar het andere met de mooiste namen. Toen we even een foto maakten werden we aangesproken door een arbeider met tractor op het veld. Het bleek een Marrokaan te zijn. Hoe dichter we bij Saint Emilion kwamen hoe drukker het werd. Dat zijn we tot op heden niet gewend. In Saint Emilion was het gezellig druk. Het is een leuk historisch stadje met ook alweer een gedeeltelijk uit de rotsen gehouwen kerk. De route na Saint Emilion was weer glooiend met af dan toe een behoorlijk klimmetje. De laatste 10 km naar Cadillac werden weer wat vlakker. De B&B is in het centrum van het oude stadje. We zitten daar in een zeer oud groot huis Les Logies du Cros. Na de douche het stadje verkend en boodschappen gedaan voor morgen. Dan zitten we in een pelgrim herberg waar je zelf eten kunt maken. Het diner hebben we bij de plaatselijke Brasserie genuttigd. Wel makkelijk als je zo dicht bij het centrum zit. Vandaag hebben we 69km gefietst . Totaal nu ongeveer 655km.

1. Adriaan Van De Sande:
    28 juli 2017
    Mooi gebied om op deze manier eens te passeren. Al wat dozen goede wijn laten terugzetten?
  2. Peter en Marjo:
    28 juli 2017
    Dat was een idee geweest op de fiets meenemen is geen optie. Ik hou het nu meestal op een biertje na het fietsen.