Dag 19

26 juli 2017

Woensdag 26 juli 2017.

We hebben heerlijk geslapen ieder in ons eigen kamertje. Het is droog weer maar wel bewolkt en ongeveer 18 graden. Het ontbijt was gisteravond al gebracht en was helaas niet echt bijzonder. Een paar kleffe croissantjes 4 sneetjes brood 2 soorten fabrieksjam en een aardbeienyoghurtje. Rond 9 uur vertrekken we als het zonnetje voorzichtig door de wolken te voorschijn komt. Het eerste stuk is nog behoorlijk klimmen , maar gaandeweg wordt het gelukkig wat makkelijker. Onze eerste stop is het historisch stadje Aubeterre-s-dronne. Daar is de grote bezienswaardigheid een uit de rotsen gehouwen kerk. De Eglise Monolithe. Omdat we pelgrims zijn mogen we gratis maar binnen en krijgen meteen een stempel van Saint Jacques. Het is echt wel apart om te zien dat men zoiets in die tijd al konden maken. Hierna nog naar de St. Jacques kerk gelopen en het stadje bewonderd. Het was er gezellig druk. Veel toeristen. Na de lunch onze tocht vervolgt naar Le Pizou waar onze volgen overnachting is bij les Sureaux De laatste 5 km heeft het geregend, niet hard gelukkig maar je wordt er wel nat van. Deze keer kunnen we via de navigatie bij de B&B komen. We worden vriendelijk ontvangen door de heer en mevr. des huizes. Een heel ruime en chique bedoening. Weer heel anders dan gisteren. Onze natte kleren worden in de droger gestopt en worden weer netjes afgeleverd. Deze hebben we 65 km gefietst , maar ging wel makkelijker dan de 50 van gisteren met minder steile klimmetjes. Deze Keer ging het mis bij het avondeten . Het restaurant in het dorp was aan het verbouwen en een ander restaurant  5 km verder had vakantie ! Gelukkig hadden we nog kaas en brood van gisteren.