Dag 18

26 juli 2017

Dag 18 dinsdag 25 juli 2017

Het is nog frisjes en het miezert een klein beetje rond 8.30 uur. Het ontbijt staat binnen voor ons klaar in een ruimte met allerlei oude antieke spullen. Deze keer ligt er zelfs een eitje bij! Als we rond 9.20 uur vertrekken is de lucht alweer wat opgeklaard . De eerste stop is de historische stad Angouleme. Het is flink klimmen om naar het centrum te komen. Het laatste stukje maar even gelopen! Het is niet erg druk maar dat is ook wel fijn. Na een bakkie zijn we eerst naar de kerk de Sint Martiale daarna langs Een imposant Maison de Ville naar de kathedraal Sint Pierre gefietst. Helaas was die net (12 uur ) gesloten . Daar hadden we wel een leuk gesprek over de caminio met een Engelsman die zelf ook veel fietste maar die was maar tot de Spaanse grens geweest. Dan maar weer onze weg vervolgt naar Torsac waar we weer op de eigenlijke route aansluiten. Na een Picnic van brood , kaas en toetje vervolgen we onze weg naar Ronsenac. Die weg was wel een uitdaging , op en neer , op en neer 10 km lang. Ook deze keer stond er geen echt adres bij(D16) bij ,dus het was weer even zoeken en bellen met de gastvrouw Karina. Het is een soort boerderijcamping met een stacaravan en een tourcaravan. Je kunt er ook kamperen. Omdat we zo vroeg waren was onze slaapplaats nog niet klaar maar wij kregen een biertje op ons terras terwijl Karina de schoonmaak deed.  Heel vriendelijk. Het is een echt ik vertrek verhaal maar dan vanuit Engeland. Vandaag krijgen we ook eten van de gastvrouw . Kip met rijst dat smaakte goed. Daarna nog een potje gejokerd en weer vroeg ons bedje in want het was een zware tocht vandaag ook al was het maar 50. Deze keer ieder in een apart kamertje van de stacaravan.