Dag 17

26 juli 2017

Dag 17 maandag 24 juli.

Het heeft vannacht geregend maar nu is het droog. Er staat een prima ontbijt voor ons klaar met muesli en honing. Om 9.40 uur vertrekken we en gaan eerst naar de Abdij de La Reau. Een beetje achteraf tussen de koren- en zonnebloemenvelden ligt dan zo'n historisch gebouw.

Daarna naar Charroux waar ook nog een toren is te bewonderen van een voormalig klooster. Even een bakkie gedaan bij het plaatselijke café en dan weer door naar Nanteuil-en-Vallee. Zoals de naam al doet vermoeden ligt dit historisch plaatsje in een dal. Eerst even geluncht en dan de kerk en de resten van een oud klooster bewonderd. Daarna weer klimmen uit het dal en onze route vervolgd. Het landschap is vandaag erg afwisselend met zonnebloemen lege korenvelden ,bloemenweiden en bosjes. Mooi al die kleurenpracht als je daar zo doorheen fietst. Op zoek naar onze slaapplaats  in Jauldes zijn we natuurlijk weer net de verkeerde kant op gefietst op de D88. Maar weer even gebeld met de B&B die ons gelukkig in het Engels kon vertellen welke richting we moesten aanhouden. De B&B is dit keer een oud jachthuis van oorsprong 700 jaar oud. We worden gastvrij ontvangen met een drankje door de gastvrouw. Marjo heeft weer een wasje gedaan en alles op een rekje te drogen gehangen. Om te eten moesten we weer 2 km terug naar het dorp om bij het plaatselijke café annex winkeltje en pizzatent . Eigenlijk was het niet de bedoeling om de bestelling daar ter plekke op te eten, maar wij kregen toch de doos met de pizza en een pizzasnijder en wat papier in de bar geserveerd. Geen mes en vork! Het smaakte prima! Weer terug naar de B&B en vroeg gaan slapen! Toch weer 78 km gefietst vandaag.