Dag 16

23 juli 2017

Dag 16

Zondag 23 juli chattelraut bewolkt en ongeveer 19 graden schat ik. We hebben prima geslapen en hebben toen naar een slaapadres gezocht voor vandaag. Uiteindelijk in de buurt van Payroux een B&B geboekt. Het ontbijtbuffet is weer uitstekend . Het voordeel daarvan is dat we voor onderweg het een en ander kunnen meenemen zoals toetjes, Brood en bananen. Nog even bij de Intermarche wat eten gekocht voor onderweg want het is zondag en de winkels zijn maar beperkt open. We gaan daardoor pas echt van start rond 9.40 uur. Het is weer een glooiend traject langs gemaaide korenvelden en zonnebloemen met regelmatig stevige klimmetjes. PoitiersNa ongeveer 42 km zijn we in Poirtiers. Daar werden we leuk verrast door een echtpaar toen we even foto's stonden te maken langs het water. Zij vroegen of we mee naar hun huis wilden komen om iets te drinken. Dat aanbod hebben we maar aangenomen . Het zijn Stéphane , Stephanie en Juliette (de dochter) Troubat. FamilieHet zijn zelf ook fervente fietsers en daarom vonden zij het leuk om ons te vragen.  Juliette kon redelijk goed Engels zoals wij dus die heeft ons uitgelegd wat leuk is in Poirtier om te bekijken. Uit een atlas werd dd plattegrond van Poirtiers gehaald en daarop aangegeven wat het bezichtigen waard is. We zijn daar ongeveer 40 minuten geweest . We hadden helaas niet voldoende tijd om alles rustig te bekijken . We hebben in ieder geval de grootste kerken gezien . Notre Damme1Notre Damme1Het was heel rustig in Poirtiers . Je verwacht eigenlijk meer drukte in zo'n stad. Bij de tourisinfo nog wel even een stempel gescoord. De route na Poirtiers was ook zeer rustig we hebben nog een ander Nederlands echtpaar gesproken die een rustdag hadden. In de dorpjes was weinig leven te bekennen. Ook hier was het weer een flinke wind en vaak klimmen en stukken vals plat. Uiteindelijk was het vandaag 102 km fietsen!! Een record maar niet voor herhaling vatbaar. We moesten ook nog 5km verder zijn dan we dachten want de B&B ligt in la Valette een gehuchtje van de gemeente Payroux. Daar ligt  de B&B Maison du Lavoir. Een oude boerderij waar een gedeelte de B&B gevestigd is. We worden zeer vriendelijk ontvangen door dd eigenaresse , maar we kunnen daar helaas niet eten. Gelukkig kunnen we dat 2 km verderop in een naastgelegen dorpje in de plaatselijke winkel annex Pizza- en eetgelegenheid in een aangebouwde tent. Zeer vriendelijk en weinig geld prima eten en bier!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan en Marij:
    24 juli 2017
    We zien veel donkere foto's ook slecht weer dus net als hier. Maar met af en toe een zonnetje en de verrassende tochtjes houden jullie de moed er wel in.
  2. Paul en Maria:
    24 juli 2017
    Toch een behoorlijk tempo van jullie en door het 'omrijden' nog meer kilometers; een mooie basis voor de Pyreneeën van over een week (?) of zoiets. Maar eerst nog de 1000 km mijlpaal passeren (wel een foto van maken hé). Ultreia!
  3. Toos de Ronde:
    25 juli 2017
    Wat leuk om die gastvrijheid te ontmoeten onderweg, flinke afstand die jullie fietsen
    houd de moed er in, groet Toos