Dag 25

1 augustus 2017

Dag 25 dinsdag 1augustus.

Het is bewolkt maar de temperatuur is oké. Marjo voelt zich niet helemaal goed en het eten bevalt ook niet best. Vandaag fietsen we maar 34 km naar St Jean Pied de Port. Het begint al meteen met een klim van 3 km.  Best wel pittig, maar morgen wordt dat nog erger dan is dat ongeveer 20 km! Het landschap is mooi weiden met schapen, bossen en op de achtergrond de Pyreneeën. Bij een boer kunnen de pelgrims zelf koffie en thee pakken met eventueel eigengemaakte koekjes en kazen. Je kunt daar een vrijwillige bijdrage in een kistje doen. We zien nu ook meer groepen wandelaars. Aan het begin van het stadje komen we nog langs een heel oud klein kerkje. In het stadje is het een drukte van jewelste. Veel dagjestoeristen ! Ons hotel ligt midden in het centrum met een balkonnetje boven de Rue de la citadelle , waar iedereen doorheen loopt. We zitten ook vlakbij het centrum van Amis de Jean Jacques en een aantal refugio's voor de pelgrims. De komende dagen zullen wij daar ook meer gebruik van maken waarschijnlijk. Het is niet duur maar je slaapt dan wel met meerdere mensen op een kamer. We Zullen wel zien hoe dat gaat. Marjo is gelukkig weer opgeknapt. Vanmiddag over de Citadel en door het stadje gewandeld een nieuwe bidon gekocht en nog een terrasje gepikt natuurlijk. Heel gezellig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria v loon:
    4 augustus 2017
    Nou Marjo knap hoor, en natuurlijk ook Peter.
    Even een dagje wat minder kan toch ook geen kwaad, even bij tanken.
    Maar nog veel fiets plezier.
    Groetjes van ons.