Dag 27

3 augustus 2017

Dag 27 donderdag 3 augustus

Het was een onrustige nacht. Van de 13 mensen ligt er altijd wel iemand te snurken. Rond 5 uur staan de vroegste wandelaars al op en pakken hun spullen weer in. Dat gaat best zachtjes maar als je niet slaapt toch wel irritant. Dan gaat er weer een alarm af van de volgende die al gaat vertrekken. Rond 7.30 uur staan wij ook maar als laatste op. Voor Marjo is dit de enige en laatste keer dat we in een hostel slapen! We besluiten toch maar de route door Pamplona te nemen. Nu we er toch zijn ! Voor het ontbijt kun je in het café bestellen wat je wilt eten en apart afrekenen. Rond 8.30 uur vertrekken we en het zonnetje schijnt al weer lekker. Nu zien we onderweg veel wandelaars die af en toe onze route doorkruisen of stukken van onze route lopen. Ook zijn er veel wielrenners en mountainbikers op de weg. We fietsen door het Navarra gebergte . Mooi uitzicht op de berghellingen. Het landschap wordt minder groen. Na een flinke klim hebben we een lange afdaling en daarna zelfs kilometers vlakke weg. Net of dat we in Nederland zijn. Net voor Pamplona ligt nog een dorpje Huarte waar we langs een riviertje fietsen met een leuke waterval. Dan door naar het centrum waar we een kamer hebben gereserveerd bij pension "Onato" . Als we aankomen rond 13 uur met 45 km op de teller is het een gezellige drukte in de straat met overal tapa's barretjes. Er komt ook nog een jongeman uit Colombia naar ons toe die zegt dat hij morgen begint met de tocht naar Santiago met vrienden. Leuk! Dan inchecken op de eerste verdieping bij het restaurant. De vrouw die ons helpt kent geen woord Engels en wij geen Spaans behalve ola en gracia. De Google translate app is dan heel handig! Als eindelijk de formulieren zijn ingevuld en ondertekend krijgen we de sleutel. Onze fietsen mogen ook de trap op naar de eerste verdieping in een personeelsruimte staan. En dat allemaal voor €40 in het hartje van Pamplona. De kamer is prima eenvoudig met balkonnetje boven de gezellige straat. Nog even wat tapas' eten nog een rondje door de straten en dan weer terug voor onze siësta. In de straten wordt het steeds minder druk en de meeste winkels sluiten. Na onze siësta rond 17 uur gaan we onze route voor morgen bekijken en wandelen we door de stad Naar de kathedraal en de citadel. Mooi uitzicht over de stad en de omgeving. Het is weer gezellig druk in de stad met vooral veel Spanjaarden jong en oud. Weinig toeristen! Echt nog een authentieke  Spaanse stad! Op het plaza del Castillo eten we nog bij restaurant La Tagliatella. Heel gezellig en best nog druk tot laat in de avond. Blijkbaar was er feest in de stad. Tot ongeveer 3 uur was er volop muziek in de straten. Daarna tot 4 uur dat de meeste stemmen waren verstomd. En toen kwamen de veegwagens. Daarna was het redelijk rustig .