Dag 31

7 augustus 2017

Dag 31 maandag 7 augustus

Goed geslapen. Ons ontbijt nemen we in een van de plaatselijke cafetaria's. Er zit ook een jong stel uit Frankrijk die de Camino per fiets afleggen. Zij hebben pech met een van hun fietsen en die kunnen ze om 9.30 uur weer ophalen bij de reparateur. Voor €11 zelf uitgekozen ontbijt kunnen wij er weer even tegenaan. We fietsen vandaag naar Villafranca Montes de Oca. Het eerste stuk gaat nog iets omlaag. Daarna gaat het rustig omhoog tussen de afgemaaide korenvelden. Druiven zien we bijna niet meer. Het is wel een mooi uitzicht met die maaisporen in de gele heuvelachtige korenvelden met op de achtergrond de bergen. Na 28 km maken we een lange stop in Belorado. Op het Plaza Mayor is er net een markt en is het gezellig. We kopen wat eten voor onderweg en drinken nog wat bij het plaatselijke café. Daarna weer verder over een alternatieve route die rustiger en mooier is dan de doorgaande route over de N120 naar Burgos. Het klimmen valt mee en het is echt heel mooi. Bijna op de top ook nog velden met zonnebloemen tussen de korenvelden. De moeite waard van de omweg! De weg naar VillAfranca wordt weer groener door meer bossen. Mooi om die overgangen van het landschap te zien. Als we bijna op onze bestemming zijn zien we het stel uit Frankrijk weer fietsen. Zij hebben de route over de N120  genomen. Zij rijden nog door naar Burgos anders halen zij  hun einddatum niet vanwege de pech met de fiets.

Ons hotel San Anton Abad is gevestigd in een oud klooster en ligt wat hoger achter het dorp. We hebben mooi uitzicht op de omgeving. Het pelgrimsdiner was heel prima. Je kon uit diverse voor- en hoofdgerechten kiezen. We kregen er ook nog een fles rode en witte wijn plus water bij. En dat alles voor de prijs van €12 op. Prima in een mooie omgeving in een mooi gebouw!

1. Ria v loon:
    7 augustus 2017
    Niet te veel drinken, natuurlijk wel water, maar voor die prijs zou je zomaar dronken kunnen worden.
    Fietst misschien veel lichter.
    Groetjes en nog veel fietsplezier.