Dag 32

Dag 32 dinsdag 8 augustus

Heerlijk geslapen. Het continentaal ontbijt is ook toppie. Het is nog frisjes als we rond 9 uur vertrekken naar Burgos. Het eerste stuk gaat lekker omlaag door het mooie landschap met veel bossen en velden met zonnebloemen tussen de korenvelden. In San Juan de Ortega rusten we even uit en bekijken we het kerkje met het graf van San Juan de Ortega die in vroegere tijden veel voor het dorpje betekend heeft. We gaan weer verder door de mooie groene omgeving waar we ook nog een moderne schaapsherder zien met auto en hond. Als we weer op de N120 komen gaat het weer lekker omlaag met de wind schuin van achteren. Ongeveer 5 km voor Burgos begint het bosgebied met recreatiemogelijkheden voor jong en oud. Dit is nu de derde keer dat we in Burgos komen. Het voelt bijna als thuiskomen. Zo sfeervol met veel groen en wandel- en fietspaden langs het water. Het hotel ligt ongeveer 1km uit het oude centrum. Een modern nieuw groot hotel. Als we daar aankomen hebben we 58 km gefietst. Even douchen en rusten en dan naar het centrum. Het is nog vrij rustig bij de kathedraal, maar die gaat pas om 16.30 uur open zien we later. Als we na de lunch terugkomen staat er al een lange rij te wachten. Wij hebben de kathedraal van binnen al eerder gezien dus gaan we gewoon een rondje door het oude centrum maken. Het is er dan gezellig druk. Nu zijn er ook meer jongeren en gezinnen met kinderen dan de vorige keer toen we daar in juni waren. Ons diner hebben we vandaag bij restaurant La Maffia. Als we plaatsnemen dan merkt Marjo op Dat naast ons het Nederlandse echtpaar zit dat we gesproken hebben in Poirtiers. Dat is wel toevallig ! We hebben gezellig onze ervaringen met het fietsen uitgewisseld. Het zijn Jan en Wilma uit Enschede. Zij hebben Inge uit Rotterdam ook ontmoet die wij al 2 keer gezien hebben. Wellicht komen we elkaar nog ergens tegen.

1. Ton en Truus:
    Hallo Marja en Peter,
    We kijken niet iedere dag maar zagen dat je al een heel stuk in Spanje hebt afgelegd.
    Chapeau. Een hele prestatie. We hebben met plezier je belevenissen op het franse platteland gelezen. In het veleden zijn we ook veel in die streken geweest en wat gastvrijheid betreft is er niets veranderd. Veel plezier en geniet er nog van. Het is voorbij voor je er erg in hebt.
    PS: de tennisbanen liggen al te wachten op je !!!.
  2. Gerard en Mariëtte:
    Hoi Marjo en Peter,
    Ik lag vele dagen achter met het lezen van jullie interessante blog.
    Ik ben nu bij. Wat zijn jullie al ver op weg naar Santiago d C. Wat een verscheidenheid aan indrukken qua landschap, mensen/ contacten.
    Marjo ik schat zo in dat je de laatste 10 dagen meer kerken en kloosters hebt bezocht dan de voorgaande 10 jaren.
    Ook de hartelijkheid van de spontane ontmoetingen, dat is toch genieten.
    Uit de verhalen lees ik een beetje dat je met al die kilometers die je al in de benen hebt je conditie aardig op orde hebt.
    Ik heb afgelopen weekend ook wat steile wegen met hairpins genomen in de Eifel en Ardennen maar dat wel met de motor, stel dan niet zoveel voor.
    Houdt vol , geniet ervan
    Gerard en Mariëtte