Dag 34

Dag 34 donderdag 10 augustus

Goed geslapen! Het ontbijt in het Hostal is niet zo bijzonder dus gaan we bij de bakker ontbijten. Het is weer erg fris maar de zon schijnt al weer. Dus met extra trui verlaten we Fromista. Vandaag fietsen we lang op de N120. De wandelaars lopen op het grindpad naast de weg eigenlijk moeten de fietsers daar ook rijden maar dat rijdt niet zo fijn en is slecht voor de banden. Het is niet druk op de weg dus het gaat goed zo. Het is wel gezellig met al die wandelaars langs de weg en de hele tijd 'bueno Camino' . Het is weer veel korenvelden langs de weg. Na ongeveer 10 km komen we in Villalcazar de Sirga. Daar komen bij het klooster net 2 broeders aan met een grote soepketel en vragen of we soep willen. Op het pleintje staat een karretje waar zij de soep opscheppen voor de pelgrims. Het is een soort slappe kippensoep. Iedereen maakt druk foto's van dit ritueel. Ook wij mogen met een van de broeders op de foto bij het karretje. Leuk! In het volgende stadje Carrion de los Condes is het markt en gezellig druk. We drinken koffie en bezoeken nog een van de vele kerken. Als we verder gaan krijgen we na ongeveer 5 km een gravelpad van 10 km. Dit is ook weer de route van de wandelaars.

Het is vrij vlak en droog op dit gedeelte. Hierna tot aan Shahagun wordt het heuvelachtig met meer groen. Na bijna 60km fietsen arriveren we bij Hostal la Bastide du Chemin. Het is een kleine sfeervolle kamer boven een souvenirswinkeltje annex café. Het stadje is niet zo bijzonder. Ons diner hebben we vandaag verdeeld over zaken. Het voorgerecht bij een Cafetaria en het vervolg bij Casa Simon, waar je pas om 8 uur kunt eten. Dat is trouwens bij de meeste restaurants in Spanje helaas. Na een lekker bakkie weer terug naar onze kamer rond 21.30 uur.

1. Adriaan Van De Sande:
    Hallo Peter en Marjo,
    Dat gaat voorspoedig zo te zien. Leuk hoor!!
    Nog een weekje te gaan?

Succes samen!
  2. Ave:
    11 augustus 2017
    Wat doen jullie een kerkelijke kennis op en dan die foto met broeder met soep en 2 volgelingen, geniet geweldig van jullie verslag, nog een weekje en een prachtige prestatie!!