Dag 39

15 augustus 2017

Dag 39 15 augustus Maria Hemelvaart. Dit wordt in Spanje als een feestdag gevierd dus het is rustig als we rond 9 uur de stad uitrijden. Wel veel wandelaars en fietsers op de been. Het is nog licht bewolkt maar het zonnetje komt er al voorzichtig doorheen. Het eerste dorpje waar we wat drinken is Casabelos. Tegenover een kerkje waarin van alles staat uitgestald dat met de kerk te maken heeft  (of niet). Hier kunnen we ook weer een stempel halen want dat is belangrijk op de laatste 200km. Als je niet genoeg stempels hebt dan krijg je geen oorkonde in Santiago en zijn al onze inspanningen voor niets geweest! Aan het eind van het   Dorp ligt ook nog een kerk waar we ook maar even binnengaan. Iedereen die binnenkomt wordt geturfd. Hierna verder door via een heuvelachtige weg langs de druivenvelden naar Villafranca del Bierzo waar aan het begin ook een grote Burcht staat. Hier drinken en eten we wat, het is er gezellig en we hebben genoeg tijd vandaag want we hoeven niet zo ver. Nog even de Kathedraal bezocht en weer een stempel gescoord. Vanaf hier moeten we regelmatig een klimmetje maken om bij het eindpunt van vandaag Vega del Valcarce te komen. Het is een mooi groen gebied tussen de bergen. Het is een klein rustig dorpje maar wel mooi tussen het groen.  Het pension van vandaag heeft een tuin met BBQ ligstoelen en een waslijn die we volhangen met onze laatste grote was. Nu droogt het goed met een licht briesje. Vlak boven het pension loopt de snelweg waar we weinig last van hebben. Nog lekker in de tuin gezeten en s'avonds nog wat gegeten bij een restaurant schuin tegenover. Dan op tijd naar bed voor de derde en laatste grote klim.!

1. Paul en Maria:
    16 augustus 2017
    Jullie beginnen echte routiniers te worden; het gemak waarmee je over 'klimmetjes' praat... Dat meisje uit Amsterdam (Inge?) en het stel uit Enschede nog terug gezien? En 's-avonds vast een taakverdeling: Marjo de was en jij de mooiste foto's publiceren en wééér een reisverslag maken... Krijgen wel een mooie indruk hoe het jullie ver-gaat. Bedankt en maar weer een Buen Camino!
  2. H Jansen:
    16 augustus 2017
    Als jullie zo snel zijn dan kun je zondag misschien wel op onze verjaardag komen.
    Nog veel fietsplezier.
    We kijken iedere dag met veel genoegen naar jullie verslag.

Annie//Harrie.
  3. H Jansen:
    16 augustus 2017
    Als jullie zo snel zijn dan kun je zondag wellicht nog op onze verjaardag komen.
    Wij kijken iedere dag met genoegen naar jullie reisverslag.
    Nog heel veel fietsplezier.

Annie//Harrie.